Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Jag är sjuk i matmissbruk...

Probably the best in the skrev 2010-02-18 15:13:07 följande:
    Och förlåt TS att jag bidragit till OT i tråden...men jag delar vissa saker med dig och känner att LCHF ändå hjälper mig åt rätt håll!
    Håller med om LCHF.
    Ingen diet kan bota matmissbruk, däremot kan LCHF bota sockerberoendet! Och som kuriosa kan nämnas att Björn Ferry (OS-guld ni vet) äter LCHF! Ingen kolhydratladdande där inte...
    För en del passar inte LCHF, för andra är det räddningen! För mig tex
    Sen känns det läskigt att allt "förbjudet" faktiskt är helt ok med LCHF - men kommer man över tröskeln så mår man SÅ mycket bättre.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Nej nej!! Ät INTE gröt. Det är kolhydrater (=socker) rakt ner i magen. Ät hellre ett par kokta ägg och en burk makrill, eller en omelett, eller grekisk yoghurt med nötter - det kickar inte igång insulinproduktionen på samma vis. Inte heller triggar det ditt sockersug (för det är det du har, ingen matmissbrukar kokt ägg precis).

Kroppen känner ingen skillnad på gröt eller kanelbulle. Det enda den känner är "AH!! SOOOOOCKER".
  • Linda1976
    AnnaPuddel skrev 2010-02-18 15:30:49 följande:
    det är fibrerna..jag gick ner 30 kg på havregrynsgröt till frukost.
    Fibrer är bara utfyllnad utan näringsvärde, bättre att äta sig mätt på näringstät sockerfri mat, om man är sockerberoende.
  • Linda1976

Lady D sköter utbildningen utmärkt på egen hand ser jag

Det är dags att omvärdera kcal-begreppet, som hon så klokt säger - människor är inga ugnar...

• Linda1976
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:49:03 följande:
    Din stackars kropp svalt ju! På enbart 1500 kcal och så mkt träning. Den höll ju hårt som busen i det som fanns. Då är det många som inte går ner. Och defenitivt bygger man inte upp kroppen.
    1500 är en väldigt vanlig gräns på både Viktväktarna och aftonbladets viktklubb....
  • Linda1976
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:58:46 följande:
    Och uppenbarligen ganska felaktig...hur kan man sätta en sån gräns generellt?
    Inte vet jag - viktklubben och VV botar vare sig matmissbruk, sockerberoende eller annat... När man läser deras kostråd får jag krupp. Frukt, bröd, bönor, sojaprodukter (ryyys). Sorgligt sorgligt..
  • Linda1976
    Stinky skrev 2010-02-22 00:01:29 följande:
    Ja, det är jättebra att ni äter kolhydrater. Men jag menar just att man bör äta lite mer när man tränar.
    Björn Ferry vann OS-guld på LCHF, säger du till honom också att äta lite mer carbs när han tränar?
  • Linda1976
    Lady Dahmer skrev 2010-02-22 00:04:47 följande:
    jo det var just frukt bönor och soja som gav mig denna vackra kropp. ja och fullkornspasta.
    men precis. Jag har själv varit med i viktklubben innan jag kom på bättre tankar.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...