Inlägg från: Probably the best in the |Visa alla inlägg
  • Probably the best    in the

Jag är sjuk i matmissbruk...

100 g havregrynsgröt innehåller 1,8 g fibrer....de e inte mkt...

Stinky skrev 2010-02-18 17:11:34 följande:
    Lilla vän, det jag skriver är ett faktum och ingenting du kan ändra på vare sig du vill eller inte.
    Men det där var väl ockå hemskt moget!
    Du skriver att LCHF är onyttigt för kroppen klarar sig inte utan kolhydrater. Jag hävdar motsaten. LCHF är ett utmärkt sätt att äta för MÅNGA!
    Att bemöta mig på det sättet du nu envisa med att göra, trots att jag bjuder in dig till en vettig diskussion...ja det bara visar att det är du som är liten och osäker! Så sluta klappa mig på huvudet och läs några vetenskapliga studier som är publicerade på sista tiden...sen kan du återkomma!
    Stinky skrev 2010-02-18 19:55:16 följande:
    Du skriver just nu i nattmössan, alt. att du har svårt med läsförståelse.
    Jasså? på vilket sätt då?
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-18 20:22:09 följande:
    Nu var inte detta riktat mot mig men vill ändå svara. Jag tvekar inte en sekund på att LCHF är bra - för vissa. Jag känner många som tycker det är fantastiskt sätt att leva på, men det fungerar dock inte för de med matmissbruk - inte till att börja med i alla fall.Sedan när det gäller vetenskapliga studier.. Allvarligt talat.. För att vara lite kritisk så går det ju att hitta vetenskapliga studier för och emot allting! Det finns studier både för och emot LCHF, men du tittar ju bara åt ena hållet eftersom du gillar dieten/livsstilen i fråga. Allt har en fram och en baksida.
    Nja, jag vill bara att "Stinky" ska öppna ögonen, jag hävdar LCHF passar många, hon hävdar det är skit rentav...Så jag har faktiskt inte påstått det är räddningen, däremot har jag pratat med och läst om många (relativt ord) om tagit sig ur nån form av matmissbruk med hjälp av LCHF. Trots allt för många kan det vara en hjälp, ihop med psykisk hjälp, kan kroppen slippa alla svängnignar i blodsockret kan det vara lättare att fokusera på den psykiska biten. Det är tanken med det hela. Sen förstår jag mkt väl att det finns folk som är djupt nere i sitt matmissbruk där andra saker måste till. Men för MÅNGA kan det faktiskt funka.
    Men när då folk, bla här i tråden, hävdar att kroppen MÅSTE ha kolhydrater, så är dom fel ute. Jag länkar till kostdoktorn för där tas det upp studier "åt båda håll". Och det argumenteras för och emot. Visst, självklart är det en sida för folk som trots allt insett fördelarna med LCHF men det som är så bra är ju att dom ändå tar upp "motståndarnas" åsikter och visar fram varför det itne alltid håller. Och det vimmlar ju av läkare och proffessorer och annat löst folk som gillar LCHF där. Så när "stinky" då påstår att läkarna hävdar vi måste ha kolhydrater så har hon ju uppenbarligen fel. MÅNGA läkare tycker inte det

Men Stinky!
    Då tycker jag du förklarar för mig vad det är jag feltolkat! Istället för att gå ingång och vara så jäkla snusförnuftig, vem är det om är Allan Ballan just nu då?
    Den lilla mängd kolhydrater vi som äter strikt LCHF får i oss är försumbar i sammanhanget, då det handlar om kanske 5 % av det totala energiintaget. Mindre än så är det svårt att få i sig om man inte väljer att leva enbart på rent kött och smör, vilka en del förvisso väljer att göra. Däremot blir det ganska tråkigt i längden.

Stinky skrev 2010-02-18 21:13:59 följande:
    Tryck på "visa endast", och läs.
    Nej, det tänker jag inte göra. Det är bättre du sammanfattar så vi endera kan fortsätta och få till en givande diskussion eller så tar jag det om ett tecken på att du inte öht är intresserad av att få till något givande utan enbart vill provocera och få andra "oliktänkande" att framstå som små och dumma! Välj själv hur du vill ha det!
    Stinky skrev 2010-02-18 21:29:23 följande:
    Antingen trycker du på "visa endast", eller så lämnar vi diskussionen därhän! Ditt val. Jag har redan argumenterat mitt, och passar det inte dig, lille vän, så låt bli att läsa!
    Mao, du har svår att ta en diskussion. Ditt val!
    Nu ska jag slappa med en kopp grönt te med en bit kokosfett i. Och må gott! Kolhydraterna kan nån annan få käka upp...
    Stinky skrev 2010-02-18 21:34:39 följande:
    Jag har inte svårt att ta en diskussion. Däremot har jag svårt för stolpskott som är fyrkantiga och har svårt med språkförståelsen.
    Antar att du menar mig, eftersom du svarar på mitt inlägg...haha...
    På vilket vis är jag fyrkantig? Vad är det jag inte förstår? Du skriver att kroppen måste ha kolhydrater och att läkare anser det. Jag skriver att kroppen inte måste ha kolhydrater (jag får i mig en så liten mängd så jag anser den försumbar, men det heter LOW carb inte 0 carb...men som sagt, minimalt) och att läkare håller med mig. Vad är problemet, vad är det jag inte förstår?
    Mitt problem är att jag tycker det är synd att inte du har större förståelse för att folk har andra åsikter än dig! Ditt probelm är att du är bakåtsträvande....enligt mig alltså Har du öht läst någon ny forskning? Det har du inte svarat på....
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-18 23:02:19 följande:
    säger bara att byta ett matmissbruk mot en annan lika dålig ätstörning löser ingenting.
    Är LCHF matmissbruk?
    Svar på frågan kanske kommer i tråden jag länkade till
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...