Lady Dahmer skrev 2010-02-22 00:09:36 följande:
1. jag är fet. men jag är fortfarande liten. du vet - kort? tunn benstomme? liten. Min idealvikt är 50 kilo. 2. barnskötare ÄR pedagoger. Jag är dessutom specialpedagog eftersom att jag har träning i sonrise och IBT och har jobbat med autistiska barn ett par år.
Finns inget som heter "tunn" eller "kraftig" benstomme. Det är en myt som du kan kasta i soptunnan. Och när någon skriver att h*n är "liten" i en tråd om vikt, så blir ju den logiska tolkningen att personen är liten, dvs, smal.
Nä, du är barnskötare med lite påbyggnadsutbildning. Men glöm att du kan jämföra dig med dem som gått och utbildat sig på högskola i flera års tid för att få titeln "pedagog". Ungefär som att jag skulle få för mig att jag är SSK bara för att jag utför mkt av deras jobb, fast jag egentligen är en usk:a med påbyggnadsutbildning.

Lady Dahmer skrev 2010-02-22 00:11:35 följande:
jag går mellan soffan och kylskåpet, eller mellan ungens rum och toan. på sin höjd går jag på vivo ett par gånger i veckan och ÖF en bit bort. Jag brukar ta på mig en stegräknare för skojs skull. Jag får ihop 4000 steg på en bra dag. 8000 då jag jobbade. men ja, vardagsmotion är det då. *s*
Ja, du ser! Du verkar ju få lite vardagsmotion trots allt. Slå upp ordet och lär dig nåt nytt!