Inlägg från: LukasoViktorsMamma |Visa alla inlägg
  • LukasoViktorsMamma

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Här va ni, tyckte det var lite tunnt med inlägg på tråden {#lang_emotions_wink} 

Det är ju värsta skräcken om man inte hittade er...

• LukasoViktorsMamma

Åhh, STORT GRATTIS!! Vad kul, då får vi nästan samma BF datum!

• LukasoViktorsMamma
    Miffi skrev 2010-02-21 17:49:20 följande:
    Jag vill också plussa Känns som min kropp tycker att vi inte ska ha fler barn...Men men hoppas nästa månad då
    Hur strikt är du på "tjej-reglerna" nu då? Det känns ju som att alla tjej-reglerna gör det svårt att bli gravid, så upplevde iaf jag det nu...

Hoppas oxå på nästa månad för dig, nu måste d ju va din tur...
  • LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-02-21 19:32:03 följande:
    Jag har 8 okt,,,då kan vi följas åt, Kul!
    Jag har ca 26 okt, kul, vi är ganska många som har i sep o okt! D blir skoj!

Och du rimi du har ju chans att få en bebis med födelsedatum 10-10-10.....{#lang_emotions_wink}
  • LukasoViktorsMamma
    Valkyrian1 skrev 2010-02-22 11:33:40 följande:
    Skriver lite snabbt innan vi åker till busfabriken. Hon som gjorde såg könet. Först och främst var bebisen som en 38 veckors bebis. Bebisen vägde ca 3100. så inte såå för stor ännu. Sen såg hon en pung!!!! Så vi väntar en POJKE. Men man törs ju inte tro 100 % på det.// Kram
    Åhhh, gud så kul, helt otroligt! Grattis!! Tänk att det kunde bli så, det är ju fantastiskt!
  • LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-02-22 11:24:18 följande:
    För oss tog det också på andra försöket för att baka pojke och jag andvände mig av ägglossningstest. får se om det blir en pojke denna gång, det skulle vara jättekul efter 2 prinsessor. haha ja just det, det hade jag inte tänkt på... Gjorde du "allt" siom man skulle nu inför flickbaket, hur länge innan äl myste ni, vet du exakt?
    Vi gjorde det mesta enligt "receptet", men jag hade dragit in på varma baden o han bara dushade istället! Men det var ju det här med dagarna innan... för jag trodde jag skulle få ÄL på dag 14 och fick det på dag 11 el 12 o då hade vi bakat på dag 10, så det blev kanske lite väl nära! Får hoppas att tranbären kompenserade upp det!!

Så summa summarum blev det, tranbärstabletter + tranbärsjuice på ÄL dag, bisolvon, magnesium, minskade på saltet, o killen drack inte kaffe ngra dagar innan o sen hade vi sex ca 4 + 1-2 dgr innan...
  • LukasoViktorsMamma
    Miffi skrev 2010-02-24 08:46:58 följande:
    Någon som vet hur många bisolvon tab man ska ta per dag?Jag tänkte börja med dom nu eftersom mensen är över.Denna gången ska jag plussa!!!!!
    Jag tog 3 utspritt över dagen för att uppnå någon effekt med det!
  • LukasoViktorsMamma
    LindaLampa skrev 2010-02-25 08:54:38 följande:
    Du har säkert skrivit detta innan, men jag måste fråga, vad mer än Bisolvon åt du för att "baka" flicka? Och hade ni sex innan ÄL? Tycker det är så svårt att vet när "innan ÄL" är.
    Ja jag åt tranbärstabletter (1500 mg) och tog även magnesium tabletter, försökte o minska på saltet oxå! Sen var ju tanken att vi skulle ha sexet 4 dgr innan ÄL, men min cykel hade blivit så konstig efter ett MF så jag hade ÄL på dag 11 eller 12 vilket inbar att vi hade sexet 1-2 dgr innan ÄL denna gången, så då hinkade jag i mig en extra liter tranbärsjuice. Men det tog sig iaf, så nu får vi väl se vad det blir vad d lider..

O så körde vi förstås missionären (fast omvänd ;)) utan orgasm o kom långt ut förstås!!
  • LukasoViktorsMamma

O sen slutade sambon dricka kaffe några dagar innan oxå :)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke