Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

rimi skrev 2010-08-13 23:10:54 följande:
    hej allihoppa, var ett bra tag sedan jag var här inne och skrev, har dock försökt läsa ikapp lite och verkar som de flesta mår bra.
    Själv är jag nu i v.32 (31+4) och väntar 3 dje barnet, har två tjejer sedan tidiagre och har denna gång försökt baka kille genom att pricka in äl. Hade sex på kvällen efter ältestet gett utslag och morgonen efter och inget flera dagar innan dess ( liten uppdateriong för de som glömt eller är nya här). jag har gått upp 7kg och min mage är lite liten så jag var på tillväxt ul i måndags, allt såg bra ut förrutom att bebben verkad lite liten, låg -19% på vikten så jag ska tillbaka om 2 v för ytterligare koll. Är egentligen inte orolig då jag även med de andra barnen sa att de var för små och så vägde de över 3.5 kg när de föddes. har inte frågat om könet på barnet, är faktikst lite feg när det gäller det mest för att jag är lite orolig för hur jag kommer reagera på ett tjej besked, även om hon isåfall såklart kommer att bli älskad, men jag längtar så jättemycket efter att få bli en pojkmamma denna gång, precis som ni alla där ute längtar efter att få flickor. På tul såg jag inget kön så vi får se om jag ser nåt nästa vecka, men jag tänker inte fråga får bli en överraskning......
    vet hur du känner dig, 2 pojkar innan å ul visar på en till pojke för våran del. Lika älskad. men givetvis saknar man dottern (för vår del)

TACK för tjejmetoderna o tipsen!!!!  =) kul o läsa sånt tycker jag!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Nyår 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-08-16 17:29:43 följande:

Ho ho hoppar in här nu har skrivit tidigare i tråden mn har nu gjort om kontot lite mer anonymt Jo har ju 4 döttrar innan och nu planerar vi en 5:e igentligen 6:e då vi miste en son i vecka 21 men hoppas iaf på en 5:e levande barn och har såklart en extra önskan om en pojke.

Läste lite på ingender.com har försökt enligt shettels metoden, hade ägglossning i torsdags kväll och maken hade hållt sig i ca 4 dagar,vi sexade direkt när  ägglossningstestet gav utslag då maken inte orkade vänta jag sköljde iaf slidan med bakpulver blandat i vatten detta skulle iaf gynna pojk spermierna enligt ingender.com sidan. Men kan ju säga att det kändes lite konstigt  men får väll se hur det blir och om det ens blir något men håll tummarna för oss.

någon som vet när ett befruktat ägg brukar fästa i livmodern är de ca 7 dagar eller?

skrållan superfin mage du har :)

det är föressten jag som är coolasupermamsen här på fl om ni är nyfikna. är anonym just här då jag inte vill att de jag känner ska snoka :)

Bakpulver där lät lite som en bakning, vet dock inte om jag hade vågat mig till något sådant därnere.. =)
    men vad gör man inte??

Ja kan säga att jag har 2 pojkar å 1 i magen, å vi sexa såhär-

pojke 1: vet inte, de blev när de blev efter p-stopp å vi ville ha barn.
    pojke 2. varannan dag sex till dag 14, sen var 3.e. Missionären (EJ orgasm)
    Pojke 3 (i magen) dag 10, dag 13& dag 14 BARA efter mensen som sluta på dag 12 typ. bakifrån (Ej orgasm)

Så jag tror inte på att man ska ha sex mycket/lite för tjej/kille... eftersom jag gjort lika.
    Samma med ställning o orgasm.

De enda som varit lika me de senaste 2 (antagligen) så är de sex nära äl.. SÅ jag tror mer på att ha sex nära äl.. SEN kan de ha betydelse me ph-värdet o massa andra saker. (men utifrån våra metoder o vad som sägs så blev våra resultat så)

Angående ägget fäster - enligt hon som gjorde ul (en annan än me mina 2) hon som förlöste första, sa att Fast jag vet när äl skedde (hade äl-test + tempade) så kan bf variera med 1 vecka. Enligt mig så va bf 4-6 januari, de kunde inte va tidigare.. men enligt ul så va bf 31 dec =))

hon sa att det beror på hur lång tid de tar me allt o de vet ju ingen, dvs. hur lång tid innan ägg å spermie smälter samman. sen när de fäster så går de superfort sa hon. O de e väl de som de gjort åt mig, gått fort, iom att bf blev tidigare än enligt "min" räkning av mens o äl. =)

Du får gäääärna lämna några tips om tjejbakning, är VÄLDIGT intresserad
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-08-17 08:53:20 följande:
    God Morgon allihopa=) Jag bara måste få berätta: på Fredag kl 11 har jag ett könsUL inbokat=)))))) ÄNTLIGEN får jag veta vad min filur i magen e för "sort"=))) Längtar otroooligt mkt nu o kan knappt bärga mig tills dess!! Hon skulle göra en viktuppskattning på bebisen oxå samt en ordentligt genomkoll av bebisen så man vet att allt är bra med den=)) ÅHHH vad jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Då får vi veta!!!!!!!!! spännande, TJEJ är de såklart, de röstar ja för o ja har sååå rätt ;)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Pojke 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-08-18 10:10:34 följande:
    Hmm ja gud vilken soppa detta är med baknig av kön. Med flickorna hade vi väll sex varje till varannan just för att se till att det fanns säd när väl äglossningen inträffade. Läste på ingender.com  igår kväll att shettells metoden inte var pålitlig utan det hängde mer på ph värde så om det inte blir något denna månad ska jag kanske prova ph stickor. Sen skrev dem att kill och tjejspermier simmar lika fort och att det inte alls stämmer att kill spermier simmar fortare.

Men man provar ju allt nu känns det som sen kvittar det såklart om det skulle visa sig vara en liten flicka till. Vi har till och med ställt verktygslådan under sängen haha då har vi iaf försökt. Sen tror jag att vissa får helt enkelt leva med att man får samma kön oavsett hur många barn man får. Vet några här som har 8 pojkar inga flickor.

Har först mens om en vecka men går ändå och testar ibland vet ju att det är förtidigt att få posetivt på stickan men jag längtar så efter att vara gravid

Lycka till med dina gossar det är faktiskt lite speciellt att ha många av samma kön
    ja de e verkligen en soppa, ja önskar att man inte behövde tänka utan bara fick mysa och njuta vid tillverkning, mer än att konstra med metoder.. Även om de kan va kul på sätt o vis. men inte när de liksom handlar om barn 3 känner jag.. (värre känsla säker ju fler av samma man har, att inte få den andra sorten)

Vart köper man ph- stickor???? De e nog nått ja kan tänka mig tro på.. o sextillfället. Var de tjejer som gilla basiskt, o tjejer surt därav tranbär???

ger stickorna nån speciell färg vid babiskt-surt?  Vill veta allt hhi =)

Ja de e ju speciellt me samma kön, men ändå vill man ju ha den lilla som för mig flickan.. då har man "allt" =)

haha verktygslåda =)) va gäller tjej då, blommor o kjolar?? =)))

hoppas ni får en kille nu hihi, verkar lättare o få killar enligt mig, de e bara sexa nästan hela tiden runt äl.. nu måste man ju passa in äl o inte va för nära (för flickor åt mig) känns de som iaf
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Pojke 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2010-08-21 12:50:52 följande:
    Hej flickor!
    Var inne här för ett tag sen och frågade om råd att få en tjej. Knaprade tranbärstabletter som bara den och hade sex innan ÄL - men första gången tog det sig inte tyvärr. Så nu andra gången käkade jag lika mycket men hade sex varannan dag. Och häromdan visade stickan plus! Hihi - känns så kul! Hoppas nu bara lilla pyret stannar där inne Tror mycket på ph-metoden så det finns iaf en chans att det är en flicka! Annars får vi en Alfred2 vilket vore häfttigt det med
    Grattis Skrållan förresten till friska bebisen! Det är min högsta önskan det med.

Hallå! hur gjorde ni när ni körde tjej-metoden?
    använde du ph-stickor, vilka isf? Är de nån speciell text som de ska stå när det är gynsamt för pojke samt flicka??? man lär ju ha kolla hur ph-stickan ska se ut när det är "okej" för som nu tjejer..

Sexa ni över äl varannan dag?? Hur många tranbärtabl käka du (när börja du innan äl o sluta du?)

Mycker frågor, men det är ju så mycket när man väl börjar att tänka på ph värdet o allt va de innebär när man försöker sig på ett visst kön (som tjej nu som jag är intresserad utav)

• PåvägMotSyskon
    Goabullen skrev 2010-08-22 10:23:36 följande:
    Hej!
    Nej jag använde inte ph-stickor utan käkade lifes tranbärstabletter tre gånger dagligen från sista dagen för mensen i typ 11 dagar framåt (så jag visste att jag täckt in ägglossningen) (+magnesium och bisolvon maxdos och folsyra så klart) Vi sexa varann dag fram till dagen efter ägglossningen tror jag.. Är inte 100 på när min är men jag fick en sån där geléklump näst sista dan vi fösökte som antingen är att ägglossningen ska vara typ då eller så har den varit redan.. Det är tydligen olika för olika personer.. Förra månade körde jag med ägglossningstest men det struntade jag  i denna gången Känns som man känner igen sin kropp ändå och med varannan dag kanske det är svårt och inte pricka in.. 
    Lycka till med baket!  
    Jag är redan gravid nu i v22 hihi, men för EVENTUELLA framtidsmål??? (får nämligen triss i pojkar nu)
    En fundering jag har, Spelar det ingen roll när man sexar bara ph värdet är okej (dvs man äter tranbär som du gjorde?)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon

håller på å kollar på dokumentären nu, men de va många delar.. men den är bra hittills. otroligt rolig måste ja erkänna, när man ser människornas miner o kämpande.. =) Men det är nog inte lätt för spermierna.. man får ju nästan dåligt samvete när man såg hur många dödsfall de e efter varje utlösning. =/

Tur att dem klara rejset de barn som jag harHjärta å min lilla prins i magen Hjärta

• PåvägMotSyskon

jag ska se vidare när jag får tillfälle, men hoppas dem nämner något om de finns något man kanske kan göra för att påverka ett kön mer eller mindre =)) men troligen inte.

• PåvägMotSyskon
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-26 23:02:38 följande:
    Hej!

Tänkte meddela att våra tvillingflickor tittat ut! 
    I v 31+2, det är därför jag inte varit här på ett tag..

Vattenavgång kl 16 förra torsdagen och helikoperfärd till Linköping,allting va jättelugnt och jag trodde de skulle kunna stanna några dagar till. 

Men kl 05 fick jag lite molvärk och 05.45 hade jag aktivt värkarbete. Första flickan kom 07.09 sen stannade det av lite och nästa flicka kom 07.49

Förlossningen gick jättebra och jag är jättenöjd! 
    Flickorna mår bra låg bara i CPAP de första timmarna utan extra syrgas. Nu har de solat och ligger i värmebädd!

Ena flickan har t.o.m ammat lite! 
    Så jag och läkarna är jättenöjda med dem!

De vägde1428 och 1565g och va 40 resp 42 långa. 

Nu är vi hemma i Visby och ligger på Neo där.
    Neo är ju inte jätteroligt men flickorna behöver ju konstant tillsyn och möjlighet att växa på sig. Men hoppas det går fort! 

Kram från mej! 
    grattis till flickorna. Skönt att det verkar gått bra, de e ju ändå tidight o få dem då.

sköt om er nu o ta hand om familjen!!!
    triss i prinsar =)))
  • PåvägMotSyskon
    Vix skrev 2010-08-29 15:46:47 följande:
    Plus  BF 10 maj
    grattis! På min födelsedag
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke