Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-10-04 17:38:07 följande:
    va bra att han väger inom d normala o inte verkar bli jättestor, o sköönt att moderkakan såg bra ut nu=)
    mm, hon skulle gissa på att de blir en normalstor nu med. så nästa ul blir inte förrän i v38-39.. känns sent, men blir väl hinnsvepning igen då..
    Sist gjorde vi tul i varannan o var 3.e vecka (3st totalt) o sista va i v 38 (37+6)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-10-04 19:21:10 följande:
    härligt påväg till syskon

Imorgon ska vi på genetisk rådgivning och ultraljud för att planera ev moderkaksprov längre fram ska bli spännande och se om det verkligen är något där inne. Har mått ganska illa men känns ju fortfarande svårt att fatta att det är något där inne.

är i v 9 plus 3 tror jag.
    tack så mycket =)

Lycka till du nu imorgon, de kommer gå kanon. Du har en bebis därinne, de gäller bara att tro på det
  • PåvägMotSyskon

V29, här kommer en preview på hur en gravid halloween mage kan se ut ;)
  • PåvägMotSyskon
    miffi - tack så mycket =) Nejdå, din mage ser nog inte alls ut som deg, vilken vecka är du i?
    WAAC - Tack så mycket =)
    lajm - Jaså är din bredare, vad fick du sist för kön och vet du vad du väntar nu?? Ja,  tiden går himla fort.. speciellt om man har barn sedan innan så rusar de på.. fattar inte alls att vi ska ha en bebis om troligen 9-10veckor (då vi ska dit på tul & hinnsvepning som jag tror de verka som) och då är de stor risk för bebis, sist kom Dexter på hinnsvepning 2 dagar efter.. så de kan ju bli så igen, annars är det 11v till bf.
    telma64 - haha, ja nog är de väl en pojkmage, men jag har ju inte så många andar sätt att bära min mage på då jag är så smal i mig själv =) En på jobbet som också e smal (äldre) sa att när hon väntade sina 3 flickor så bar hon som me en pojke.. så det är väl lite skrock =) men kul o fundera på när man väl väntar! Du har säkert minst lika fin mage när du är gravid, det är jag övertygad om. Alla gravidmagar har ju en magisk känsla över sig. precis som julen känns magisk.
    love83 -  Tack så mycket =) Ja, din bula kommer nog komma tidigare än om du väntade 1 barn. Vet inte hur du ser ut i övrigt (kroppsligt) men en annan jag pratar med som väntar enäggstvillingar, hon tyckte jag det syntes på direkten, eller iaf väldigt fort när hon börja stiga lite i veckorna =) Så du ska se att de kommer bli stor o fin gravid mage =)
    Sen angående graviditetslängden så föder dem flesta tidigare.. vet en annan tjej som väntade tvillingflickor när ja vänta min 1.a pojke, hon tror ja gick till v 37-38? om ja inte minns fel.. men de e väl sällan man går tiden ut.
  • PåvägMotSyskon
    rimi skrev 2010-10-13 08:42:38 följande:
    hej alla, ville uppdatera er med att jag bkivit 3 barns mamma,,,vi har fått triss i tjejer. princessan kom i torsdags och är helt underbar,förlossningen gick över förväntan trots att jag har hört om katastrofförlossningar vid tredje barnet. Vi bakade ju kille egentligen hade sex på äldagen samt morgonen efter med detta hjälpte inte och jag vill bara verkligen hålla med om alla som skrivit att det egentligen inte spelar roll vilket kön barnet har när det väl ha kommit ut, så känns och kändes det när jag fick upp henne på magen. Sen är det ju en liten sorg att jag troligtvis inte kommer bli en pojkmamma fast jag så gärna önskar det, tre barn är vi nog nöjda med i vår familj.
    Önskar er alla här inne lycka till med magar och bebisar, kommer komma tillbaka och läsa era inlägg precis som jag gjort tidiagre

Kram
    Grattis rimi!! Jag vet din känsla om samma kön på alla barnen. jag väntar nämligen triss i pojkar, o man vill ju gärna bli flickmamma också.. vi får se om de blir så nångång eller inte.

men STORT GRATTIS, oavsett så är det fantastisk upplevelse när man föder fram ett barn =)
  • PåvägMotSyskon
    rimi skrev 2010-10-13 14:37:03 följande:
    tack för gratulationerna Lycktan och påväg mot syskon !! Syrrorna är överförtjusta i sin lillasyster trots att de önskade sig en lillebror "för att pappa inte ska va ensam kille". Nu tror jag inte ens att de tänker på pappa utan är upptagna med att hjälp mig med den nya bebisen. Sorgen över att inte få uppleva en pojke lägger sig otroligt fort som jag skrev tidigare, det som känns allra jobbigast är omgivningens reaktioner, att de nästan tycker synd om en för att det blev en tredje tjej, dessutom ska alla beklaga sig för mig om detta, att de tycker at det var tråkigt at det inte blev en pojke. Förstår inte att folk orkar bry sig och inte kan uppskatta att man överhuvudtaget lyckas bli gravid och att man föder fram ett FRISKT och efterlängtat barn, tur att man har all kärlek och omtanke från sin man och sina barn ....Lycka till med era graviditeter  
    Ja antar att det är jobbigast när omgivningen säger som du beskriver. Samt så har varenda kotte som man berättat att man har 2 pojkar för, sagt att JA då är de nog en flicka denna gången..  SJÄLVKLART vore de kul om dem hade rätt, men man säger ju att Nej de e en pojke.. ja man blir ju liksom själv påminnd om att de inte är flickan också.. även om vi älskar barnet vi får oavsett. Man vore ju knäpp om man inte älskade de barn man fick. Men jag har ju en stark önskan om flicka för det.

Tack för lyckoönskningarna. På lör är de 10v kvar till bf å 8-9v till nästa tul å då kanske de blir hinnsvep som starta min senaste förl =) Känns SJUKT overkligt =))))
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-10-19 08:27:11 följande:
    röd ros: lycka till!!!!! Jag var inne på förlossningen i går o fick hjälp mot mina hemska förvärkar. Fick med stara tabletter hem som jag sov gott på o förmodligen blir d igångsätnning i morrn. Min kropp e slut av alla förvärkar o att låta detta fortgå i kasnke 2-3 v till är inte att tänka på enligt BM. Så i morrn med lite tur så kasnke det blir bebis på väg=)
    Vila dig allt du kan nu, så ska du se att det kommer en bebis imorgon. Med tanke på dina starka förvärkar så tror jag att det kommer gå fort när du får lite extra hjälp ifrån dem på förlossningen.. =)

Hoppas på få en bild på mob, längtar SÅÅÅÅ mycket, o hoppas det går bra! Tänk att NU kommer bebispojken din, känns som de va nyss vi försökte hihi =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Stort Grattis skrållan till den fina pojken!! =))Baby
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-10-26 14:47:12 följande:
    Ho ho ville berätta att jag var på KUB igår och fick se de små bebisarna busa runt. får först slutgiltliga beskedet innan helgen det är svaret på blodprovet vi väntar på. Men han sa att med de värdena han hade nu såg det fint ut så vi får hålla tummarna för att det fortsätter med det
    va roligt att få se dem små krabaterna =) dem vinka nog åt mamma å pappa =))

Hoppas på bra värden, o skönt att de såg bra ut! =)
  • PåvägMotSyskon
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-10-26 19:55:30 följande:
    tjej..el 2 tjejer!
    hur många åt du per dag och när innan äl började du o när sluta du? =)
    sexa ni på nå speciellt sätt?
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke