Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

lycktan skrev 2010-08-30 19:28:58 följande:
    Tack tack!

Hoppade helt ÄL metoden eller så ska jag inte säga för vi starta några dagar innan ÄL och körde på till några dagar efter. Sen åt jag tranbärstabletter inte max dos utan 2 om dagen och sen drack jag ett glas tranbärsdricka om dagen för jag trodde jag hade UVI med + bisolvon morgon + kväll  under ÄL
    har funderat, borde inte bisolvonet göra det enklare även för pojkspermier o simma upp? Har hört att de som tagit bisolvon ska ta de för o öka tjejchansen (eller är de gravid chansen bara?)

Så ni helt enkelt sexade från innan äl å varje dag till efter äl? tog du 2st tranbärstabl om dagen Bara, somliga skriver 2tabl 3ggr/dag.. ? Vad kostar en ask sånna o hur många är de i asken?

jag har sagt, eller vi då vi sagt att Om vi ska försöka på flicka sen.. (3e pojken i magen nu) så sa ja att ja kan testa varje dag med äl-test o sexa varannan to m man får utslag, då sexar man ingenting. då blir de sex antingen 3 eller 4 dagar (beroende på när testet slår till + och om man sexa dagen innan de eller så.
    SEN tänkte ja testa med tranbärstabl isf (hur många vet jag inte alls, men vill gärna ta de som är lämpligt, som sänker ph men gör så dem klarar det, dvs ökar flickchanserna. Bisolvon vet jag inte om vi ska testa isf? De sägs ju funka om man tar de lite innan själva sexet, så man behöver väl inte ta de på morgonen om man ska sexa på kvällen?

Mycket frågor hihi, men intressant =)))

Grattis till flickan iaf!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-08-31 11:29:56 följande:
    Hej allihopa har varit på semester har inte hunnit läsa hela tråden sedan jag kom hem men ser att vissa fått pluss på stickan GRATTIS och även "lyckade" bak.

Vill även berätta att jag själv fick Plus på stickan i lördags fick köpa ett turkist gravtest lite invecklat men det visade klart posetivt, har även testlagrets här hemma som jag får prova sen.

i Maj är det beräknat hoppas bara att allt går vägen.

får skriva mer sedan Kram till er alla Hjärta
    grattis till +++, hoppas allas små knyten vill stanna nu i 9månader =)
  • PåvägMotSyskon
    lycktan skrev 2010-08-31 17:47:18 följande:
    Jag har med hör det samma om bisolvon och åt det (pg att jag var sjuk)
    när jag blev gravid med sonen,
    Jag åt full dos av tranbärstabletter första försöket och ingen bisolvon och då blev det inget, så jag resonera som så att jag skär ner på tranbärstabletterna och äter bisolvon den  här gången med (som med sonen) för jag vill först och främst bli gravid sen var flickbak en bonus om det lyckades.

PH metoden är något jag faktiskt tror på! Bisolvon däremot vet jag inte vad jag tror men det funkade ju för oss enligt UL iaf
    tycker de svåra är att veta hur många tranbärs tabl man ska äta per dag.. men men...

vad kostar dem o hur många är de i dem? (köper man dem?)
  • PåvägMotSyskon
    Vix skrev 2010-08-31 21:06:16 följande:
    Köp tranbärstabletter på hälsokostaffären
    ok, men vad kostar dem o hur många är de i 1ask?
  • PåvägMotSyskon

sökte på tranbärstabletter o hitta detta

http://www.econordica.se/se/art/tranbarstabletter-mot-urinproblem-svensk-kvalitet.php?ref_lp=prisvis

89:- 60st. rek dos 1-2st/dag, verkar de troligt? varför skriver vissa att man kan ta 2st 3ggr/ dag??? borde de inte va alldeles för höga doser, då de står att tabletterna motsvarar lika som kapslarna?

Nu jäklar ska jag forska hehe =)

• PåvägMotSyskon

ni som tog tranbärskapslar/tabletter.  Fick ni era flickor då, eller fick någon nån pojke efter ni ätit dem? Är sex före äl lika viktigt tror ni?

Jag sökte havandeskapspenning förra graviditeten, men jobbade som vikarie o hoppade in efetr sommare, blev nekad, anledningen var att jag inte hade dagar framöver som ja visst........ SKITtaskigt...

för det är ju ändå en hel del tungt inom vården, + att jag cyklade utomhus då de va halkrisk o massa andra saker...  E nån av er i samma situation o fått beviljad..?? vad skrev ni då isf, vore tacksam om ni ville svara så man kanske kunde få till de denna gånge.. vill INTE jobba som sist, då va de lite mer än 1 månad innan han kom som ja sluta jobba....

• PåvägMotSyskon

grattis Jennyfer till Bebispojken =)) Vet hur det känns med 3 prinsar.. har nämligen en 3.e prins i min mage nu  =)))

Skrållan1978: ja har haft fullt upp hela tiden idag, därför jag inte kunde svara, såg att du skrivit, men Dexter starta om datorn.... =( o nu är du inte inne.. Hur som så grattis till pojken, häftigt att han visa upp sig nu =)

• PåvägMotSyskon
    jennyfer skrev 2010-09-06 20:29:47 följande:
    Tackar för gratulationerna!

Skrållan1978: Vår prins var beräknad till ca 4200 gram, me nvägde 4050 g. Det är ändå lite större än våra tidigare på 3430 g och 3200 g men ändå så sprack jag med de två första men inte den här gången. Det kanske kan vara skönt att veta..
    oj sprack du fast dem va "normalstora" eller så små eller hur man säger.. oftast e de ju sprack/rätt mycket när dem e större...
    Men du kanske itne sprack något mycket nu för de va 3.e barnet, så kan de väl va??

Ja sprack en hel del me 1.a men då vägde han 4960g o va 55cm, o de va inte pga vikten tror jag, utan att han va så stor att hans axlar va för breda(dem blir breda nrä dem blir stora) så han fastnade...  Men nästa blev "normaltstor" då vi gjorde hinnsvepning 2v innan bf. undra va min bebis väger på bf?!
  • PåvägMotSyskon
    jennyfer skrev 2010-09-07 11:02:06 följande:
    Jo, jag sprack lite med de andra två. Som du säger så är det inte vikten i sig som det hänger på. Vanlgit hull gör ju ingen skillnad, utan det är huvudomfång, axlar m.m. som det hänger på. Jag tror att våra killar på så sätt var rätt normalstora alla tre. Skillnaden kan ju ligga i hur snabbt man krystar, om man är omföderska eller inte. Jag är mest förvånad över att jag fysiskt sett klarade den här sista förlossningen bäst (t ex ingen sprickning) samtidigt som det var den som gjorde ondast. (Jag svimmade t o m en stund på slutet.)
    Enligt dem på förlossningen så spelar huvudomfången inte så stor roll eftersom dem kan reglera huvudet (innan det växer ihop) och det va min sons breda axlar som gjorde att jag sprack, de går ju inte att reglera tyvärr...

Ja nog är de konstigt hur olika det är, men jag tror de va mycket för du va omföderska.. sen spelar de säkert roll krystningsskedet. Skönt iaf att det gick bra. Undra hur min 3.e förlossning blir...
    triss i prinsar =)))
  • PåvägMotSyskon

glömde säga att min son fick omfång på 41 (pga sugklockan) och när svulnaden la sig så va hans omfång på 38cm. Väldigt stort mao

triss i prinsar =)))
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke