Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

WAAC skrev 2010-09-08 16:16:48 följande:
    En fråga: Idag fick jag tydligt positivt på ägglossningstest. Om vi vill försöka på pojke, när skall vi få till det då?
    väntar 3.e pojken =) å ja med
    nr1 sexa vi hur som helst
    nr2 varannan dag till dag 14 ca, sen var 3.e dag från dag 8 till långt över äl tiden.
    Nr 3 i magen nu så sexa vi antagligen på 1.a + på ältestet (testa inget den dagen men vi sexa) o sen sexa vi på dagen efter då ja fick mitt sista + ¨på äl-test, sen inget mer. å det är en pojke till. =)
    fast ja ska erkänna att bakningen skulle bli flick-bak.. men de blev såhär för min mens strula i 12 dagar, så plötsligt så kom + på ältestet åså ja körde man på ....
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-09-12 10:08:55 följande:
    hej alla=) håller tummarna för alla som väntar på +=)) alltid lika kul!

Själv e jag nu i v 34 och ca 6 v kvar till bf=))) Sen kan man ju inte låta bli o tänka att det KAAAN ju bara vara 4 v kvar om han kommer som dom 2 sista, 2 v före bf, men blir inte förvånad om jag går över tiden heller. I gårkväll/natt hade jag riktigt onda förvärkar, nu börjar dom komma, precis som sist ca 4 v före bf, lite spännande, det känns på ngt sätt som det förbereder sig o allt närmar sig=))))

Kram på er alla=)
    åh så roligt för dig!! Här lär man få vänta gott o väl till bf =)) men men, ska bli skoj o se vad alla tul säger denna gången.. =)
  • PåvägMotSyskon

själv går man in i v 26 på lördag =)) Känns som tiden springer fram nu, ja den springer me mina prinsar  =)
    en som är  3½i nov och en som blir 1½ nu snart =) man hinner inte me magen näatan.

Måste ju köpa overaller idag till minstingen och lillpojken i magen.. min äldsta e född mitten av maj o 2.a slutet av mars, då man har aldrig behövt riktiga vinteroveraller.... nu blir ju Bfd nyår så de lär ju bli superfkallt!!!

VIlka ställen tycker NI har BRA barnoveraller.- Åhlens, kapahl,  lindex, h&m. ??

Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • PåvägMotSyskon
    Love83 skrev 2010-09-16 12:31:55 följande:
    påväg mot syskon om ni har någon sportshop i närheten typ som adidasshopen så har dom bra rea nu. Annars är det väll Lindex och dem, jag är förtjust i Lindex kläder älskar färgerna tycker dock att efter stl 128 är det för vuxet :(
    tack för tipset. 2 på ett annat ställe skrev intersport =) o sen h&m.  Vi fick låna en overall till minstingen på 1½år, så de e väl löst, nu e de väl köpa till bebispojken i magen bara =)
  • PåvägMotSyskon

jag har mått lika me mina 2 pojkar som ja fött o lika med min pojke i magen. Men hur vi sexa alltså positionen va ju olika me den sista o näst sista.

son 1 minns ja ej men mest missionären. ingen o-g för mig i samband me sex.
    Son 2 va de missionären va ja minns .ingen o-g för mig i samband me sex.
    son 3(i magen) bakifrån va ja minns, de va ju få gånger mot son 2.. ingen o-g för mig.

ställning kanske inte spelar nån roll. utran andra faktorer. ja åt ingen speciell diet. O va e de för diet för pojke? tror hellre på tranbärskapslar + sex innan äl för flicka..

sambon läste om en statestik de gjorts o de som höll den osv så gällde de iaf diet (hyur man åt) och de som orka hålla den hela tiden, så fick nästan alla dfe kön de ville. ( omde va samma kön alla ville ha eller olikla vet jag inte, minns inte. ode som höll dieten va ju väldigt få mot de som va me från början) men häftigt ändå. Stod på aftonbladet sa han. =)

• PåvägMotSyskon
    WAAC skrev 2010-09-18 06:57:28 följande:
    Påvägmotsyskon- Jag läste artikeln, men det stod bara hur man skulle göra om man ville ha en tjej, jag satsar ju på en kille nu så det hjhälpte inte mig så mycket! Men intressant läsning. Idagarna får jag veta om det blev något denna månaden. Känner inga symptom så chansen är väl inte så stor. Nu bär det av till akuttandvården, har fått sån j-la tanvärk i natt. Det är det enda som liknar min förra graviditet, var där då också (i vecka 6... ) Men gissar att det kanske inte tillhör de vanliga gravsymptomen... Rotfyllning...
    Ja det kan hända att det va för tjej bara, för det är ju tjej vi är intresserade utav =) Även om vi nu väntar 3.e pojken

Så vill du veta hur man bakar pojkar så ask me *ler*

Hoppas du får det ni vill ha iaf =)

ojdå, vilket gravsymtom, ja man kan nog kanske ha lite olika
  • PåvägMotSyskon
    Pilgrimmen skrev 2010-09-30 21:32:33 följande:

Haha ja här har det blivit ganska så tyst =)

Försöker att baka en lita tjej även om jag innerstinne inte tror det kommer funka. Är nog en pojkmamma. Haha men shit va avundsjuk jag är på dom som får en av varje
    För nu har man ju lixom testat på en pojk. Jag är verkligen livrädd för att bli besviken om jag får en pojk till Livrädd!!

*ler* Ja, man vill gärna ha en av varje, men se på mig.. väntar 3.e pojken.. å man får helt enkelt glädjas med det lilla liv man skapat, även om man vill ha flickan.
  • PåvägMotSyskon
    Pilgrimmen skrev 2010-10-01 09:41:36 följande:
    Jo jag tror faktiskt "besvikelsen" ellerr vad man ska säga bara håller i sig för några sekunder. För det är ju som du säger. En helt ny liten underbar varelse. =)

Jag försöker intala mig att det kommer kommer en pojke och att det inte spelar någon roll om det är en snippa ellerr snopp. Det är ju exakt liika olika individer för de! Men så fick en vän nu en liten flicka efter sin son och hon ville viille ville verkligen ha en tös. det enda hon tjatat om sen hon fick sonen. Och visst fick hon det..och då kan jag inte hjälpa att jag känner en grym avund!

Ja vi har faktiskt också bestämt att kolla könet innan, om det nu tar sig. Haha! Gubben vill kolla för att kunna göra iordning rummet och jag för att kunna ställa mig in på vilket som. Men INGEN i våran närhet ska ens få ett litet hum om att vi kollat =)
    vi kolla könet me barnet ja bär nu, och inte de andra 2..  i efterhand kan jag känna att ja hade inte velat veta könet, för nu har man kännt lite som så att, jaha....  vi väntar en 3.e pojke..... o man kan liksom inte bara föda barnet få upp barnet o se könet o ändå känna åhh de e min bebis oavsett.. kön.. men men, självklart älskar ja min sprattelpojke =)
  • PåvägMotSyskon
    idag är det dags för ultraljud igen, koll av moderkakan och ett tillväxt på det.. Som man längtat.. tyvärr kan inte sambon då han jobbar

Kl 14 är det dags.
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-10-04 15:39:48 följande:
    lycka till påvägmotsyskon=))
    tack i efterhand =)

Moderkakan låg bra till på både ul och vul.
    Lill******* beräknas väga 1184g, inom det normala =)
    är i  v28 27+2
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke