• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Lilla Fjun
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 11:25:43 följande:
    Är alla ni som gått på KUB över 35? Räknar de på året man är född eller när man har sin födelsedag? Hörde att det var mycket dyrare om man e under 35. Och jag fyller 35 i år...
    Första barnet var jag 30 år. Nu fyller jag snart 33 år.
  • LukasoViktorsMamma
    Lilla Fjun skrev 2010-02-25 16:22:47 följande:
    Har du fått betala 1500 eller ngt liknande då?
  • Lilla Fjun
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 19:22:54 följande:
    1800 :-
  • Valkyrian1

Hua, börjar tveka mer och mer nu när verkligehten börjar komma ifatt en. Har under alla grav. velat veta kön, men då -96 och -98, kunde man inte se kön. Det var inte så utvecklat UL då. Sen har de inte sett, eller så har det inte velat sagt nåt. Så allt detta känns såå overkligt. Jag har faktiskt varit och handlat 2 pojkset, mer törs jag inte. Jag har rensat ut all rosa plagg ur de sparade kläderna, men naturligtvis sparar jag det inom räckhåll;). Gubben tycker jag är nojjig, såklart hon inte såg fel. Han hade ju sett den inzoomade pungen och allt, men ändå....{#lang_emotions_yell}!!!! Jag kan INTE slappna av....Fattar inte varför. Ångrar kanske t.o.m att jag fick reda på könet.

Jag kommer INTE bli besviken om det tittar ut en tös, det vet jag, men såå chockad. Men sen ska man förklara för alla, att nej det blev en flicka fast de sagt pojke....bla bla. Usch, vet inte....Ser mig själv som en tjejmamma, såklart. Jag kan ju detta med tjejer, men guud vad jag längtar efter en son:)

Blir ju inte bättre av att läsa denna tråd heller: www.familjeliv.se/Forum-2-297/m50763211-1.html

Tack för att jag fick "gnälla av " mig{#lang_emotions_heart}//

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • jennyfer
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 19:22:54 följande:
    Jag var 30 resp 32 när jag gjorde NUPP på med mina två förra (jag var 31 resp. 33 vid BF) och det kostade samma som nu: 150 kr
  • LukasoViktorsMamma

Det var billigt, du bor inte i Uppsala antar jag...

• jennyfer
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-26 09:13:22 följande:
    Det var billigt, du bor inte i Uppsala antar jag...
    Nope, Malmö.
  • LindaLampa
    Valkyrian1 skrev 2010-02-25 21:28:20 följande:
    Hua, börjar tveka mer och mer nu när verkligehten börjar komma ifatt en. Har under alla grav. velat veta kön, men då -96 och -98, kunde man inte se kön. Det var inte så utvecklat UL då. Sen har de inte sett, eller så har det inte velat sagt nåt. Så allt detta känns såå overkligt. Jag har faktiskt varit och handlat 2 pojkset, mer törs jag inte. Jag har rensat ut all rosa plagg ur de sparade kläderna, men naturligtvis sparar jag det inom räckhåll;). Gubben tycker jag är nojjig, såklart hon inte såg fel. Han hade ju sett den inzoomade pungen och allt, men ändå....!!!! Jag kan INTE slappna av....Fattar inte varför. Ångrar kanske t.o.m att jag fick reda på könet. Jag kommer INTE bli besviken om det tittar ut en tös, det vet jag, men såå chockad. Men sen ska man förklara för alla, att nej det blev en flicka fast de sagt pojke....bla bla. Usch, vet inte....Ser mig själv som en tjejmamma, såklart. Jag kan ju detta med tjejer, men guud vad jag längtar efter en son:)Blir ju inte bättre av att läsa denna tråd heller: www.familjeliv.se/Forum-2-297/m50763211-1.htm...Tack för att jag fick "gnälla av " mig//
    Jag förstår att du oroar dig men du kan nog vara tämligen säker på att det är en pojke där inne, eftersom du gjorde ett så sent ultraljud. I den tråden du nämner så var det vid rutin-UL de hade sett fel. Men jag förstår dig precis, om jag hade fått veta att jag hade en flicka i magen så hade jag inte trott på det till 100% förrän jag hade fött henne. Det är väl så när man önskar så himla mycket, så vågar man inte tro. Det är nog bara ett slags försvar.
    Men snart har du din lilla kille i dina armar, underbart
  • rimi
    Valkyrian1 skrev 2010-02-25 21:28:20 följande:
    Hua, börjar tveka mer och mer nu när verkligehten börjar komma ifatt en. Har under alla grav. velat veta kön, men då -96 och -98, kunde man inte se kön. Det var inte så utvecklat UL då. Sen har de inte sett, eller så har det inte velat sagt nåt. Så allt detta känns såå overkligt. Jag har faktiskt varit och handlat 2 pojkset, mer törs jag inte. Jag har rensat ut all rosa plagg ur de sparade kläderna, men naturligtvis sparar jag det inom räckhåll;). Gubben tycker jag är nojjig, såklart hon inte såg fel. Han hade ju sett den inzoomade pungen och allt, men ändå....!!!! Jag kan INTE slappna av....Fattar inte varför. Ångrar kanske t.o.m att jag fick reda på könet. Jag kommer INTE bli besviken om det tittar ut en tös, det vet jag, men såå chockad. Men sen ska man förklara för alla, att nej det blev en flicka fast de sagt pojke....bla bla. Usch, vet inte....Ser mig själv som en tjejmamma, såklart. Jag kan ju detta med tjejer, men guud vad jag längtar efter en son:)Blir ju inte bättre av att läsa denna tråd heller: www.familjeliv.se/Forum-2-297/m50763211-1.htm...Tack för att jag fick "gnälla av " mig//
    val...klart du få gnaälla av det,d et är därför vi finns här. Jag försötår verkligen din längtan efter en pojke, här har du en till som känner likadant...
    Jag förstår din osäkerhet att det verkligen skulle vara en pojke, men tänk på att de fastiskt inte brukar säga könet om de inte ser det ganska tydligt, de vill väl heller inte lura någon, särskilt inte då hon vet att du redan innan har 5 tjejer (fast det kaske du inte sa). Jag har flera vänner som tagit reda på könet och ingen har fått felsvar, så nog kan du lita på detta, men så klart verkligt blir det ju inte förrän du har honom liggande vid bröstet {#lang_emotions_wink} Kram
  • rimi
    Lilla Fjun skrev 2010-02-25 10:52:43 följande:
    Varit på KUB nu och fick bra resultat Så skönt! Vet att det visserligen bara är en sannorlikhetsberäkning och bara säger hur stor risken är men det känns bra ändå och kul att få se den lille/a som inte ville ligga still utan vevade runt hela tiden.
    Skönt att det gick så bra, lycka till med allt framöver...
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke