• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • rimi
    Dynah skrev 2010-02-23 20:30:10 följande:
    Hittade också hit nu...från gamla tråden. Jag har ju bakat en pojke efter tre tjejer...jag grät när jag fick provsvaret från MKP, trodde lixom inte det var möjligt...
    Dynah, försökte oxå baka pojke denna gång, har två flickor på 6 och 4 år. Följde ni "receptet" på killbak med att pricka in äl och så vad gjorde ni i såfalöl mer??
  • Pancake81

Har inte ätit frukost på...åtta år??? Nio? Men lyckades ändå göra två finfina pojkar hehe. Däremot äter jag som sagt alltid fil och musli.

Har under mina graviditeter inte mått illa alls, har faktiskt inte ens känt att jag varit gravid ( typ.. ). Jag har ätit massor och varit sugen på fet mat, så det stämmer väl in väl..?

• skrållan1978

jennyfer: hehe ja med mina 2 sista var jag toookig i frukt o grönsaker o hatade choklad=)) Ut tittade 2 suuuperfina pojkar=)))

• jennyfer
    rimi skrev 2010-02-24 11:18:42 följande:
    Hej Jennyfer, jag är i vecka 9 nu och är verkligen sugen på en massa salt och lakrits chips, popcorn och riktigt salt mat hela tiden. Jag har två flickor tidiagre och vid första gravidtetet kommer jag tydligt ihåg att jag hela tiden var sugen på surt, kunde äta citron bara så där. Det kanske ligger något i detta, vi får se när bebisen ploppar ut, hoppas verkligen på en liten kille denna gång!!
    Håller tummarna för att du väntar en kille! Jag har iofs inga problem att äta chips, men är nog inte lika sugen p ådet. Lakrits däremot är fortfarande grymt gott.
    skrållan1978 skrev 2010-02-24 11:50:53 följande:
    jennyfer: hehe ja med mina 2 sista var jag toookig i frukt o grönsaker o hatade choklad=)) Ut tittade 2 suuuperfina pojkar=)))
    Se där! Det tyder ju på att det är skrock.

Just nu ser jag nervöst fram mot KUB/NUPP-testet i morgon. Hoppas verkligen att allt är som det ska där inne. Det är i a f full fart nu. Började känna lite redan för två veckor sedan (v11) och nu känner jag dagligen hur det studsas runt i magen. =)
  • Valkyrian1

Behöver ju inte betyda att det är skrock:) Allt är bara inte 100% för alla;)// Kram

Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10( En pojke, enligt UL)
  • rimi
    jennyfer skrev 2010-02-24 12:19:51 följande:
    Håller tummarna för att du väntar en kille! Jag har iofs inga problem att äta chips, men är nog inte lika sugen p ådet. Lakrits däremot är fortfarande grymt gott. Se där! Det tyder ju på att det är skrock.Just nu ser jag nervöst fram mot KUB/NUPP-testet i morgon. Hoppas verkligen att allt är som det ska där inne. Det är i a f full fart nu. Började känna lite redan för två veckor sedan (v11) och nu känner jag dagligen hur det studsas runt i magen. =)
    Då får du alltså också reda på könet imorn eller?
  • jennyfer
    rimi skrev 2010-02-24 14:47:14 följande:
    Då får du alltså också reda på könet imorn eller?
    Nix, det är nog för tidigt för det, eftersom jag bara är i vecka 13. Däremot bör man kunna se könet på rutinultraljudet som brukar ske omkring v18-19.

Den enda möjligheten att se kön redan nu är vid fvp eller mkp, men det hoppas jag att vi slipper göra.
  • na96gen

Bara ta nya tag inför nästa månad.. less {#lang_emotions_djavulsk}

• na96gen

är det någon som använder Ägglossningstest
    och har något märke att rekommendera ?

Trevlig kväll

• Dynah
    rimi skrev 2010-02-24 11:22:56 följande:
    Dynah, försökte oxå baka pojke denna gång, har två flickor på 6 och 4 år. Följde ni "receptet" på killbak med att pricka in äl och så vad gjorde ni i såfalöl mer??
    Jag kollade med äl-test och när det gav utslag på em så gjorde vi det på kvällen, bakifrån. That's it! Trodde förstås aldrig att det skulle bli en kille, trodde jag hade nån slags "flora" i underlivet som tog kål på alla killspermier, men det funkade visst!
    Jag blev så förvånad och glad när fick se resultatet att jag grät. Jag var tvungen att logga in och ur flera ggr för att tro på svaret.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke