Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

MrsMuffin skrev 2010-03-11 08:26:46 följande:
    Kikar in... Vart köper man PH-stickor???
    Apoteket har, men du måste fråga efter dem. Tänk också på att det inte är urinet du ska mäta utan slidsekretet. Jag är ingen expert på detta, så du kanske får utförligare/bättre svar av någon annan.
  • jennyfer
    StinaGul skrev 2010-03-12 01:31:33 följande:
    Hej jag är ny här i tråden men tycker ni verkar vara ett härligt gäng! har dock inte orkat läst hela..men grattis alla som blivit mammor och plussat!Jag och min pojkvän har precis bestämt oss för att skaffa barn, jag vill absolut ha en pojke och han en flicka, det har blivit lite av en tävling, så nu frågar jag er om lite "tjyvtips" för att få en pojke =)
    Hihi, vad skoj! Välkommen!

För att baka pojke ska man ha sex på ÄL-dagen och helst få orgasm. Anledningen är att pojkspermierna är snabbare, men filckspermierna uthålligare. Därför gynnas pojkspermierna av att skjutas iväg så nära ÄL som möjligt. Vill man ha en flicka däremot så ska man helst ha sex ett pr dagar innan så att pojkspermierna har hunnit "trilla av pinn". Att man helst ska få orgasm är för att tydligen utsöndras något basiskt ämne vid orgasmen (alkaliskt = basiskt) och pojkspermier trivs bättre i basiska miljöer medan flickspermier trivs is sura miljöer. Det är därifrån allt prat om att sänka pH't för flickbakare kommer från.

Det finns listor tidigare i tråden på hur man bakar pojke/flicka. Kanske någon annan här i tråden har de färskt i minne, annars får du leta i början av tråden eller i föregångartråden: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m48721569.html

Skriv gärna in dig i listan: www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50785725.html?www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
  • jennyfer
    rimi skrev 2010-03-12 08:55:50 följande:
    hej alla, var hos barnmorskan för ett inskrivningsbesök och allat verkade ok, fått nytt förlossningsdatum dock, jag trodde jag skulle vara beräknad den 7 okt (enligt kalendern här på fl) men nytt datum blev 30 sept så nu är jag i v.12....Har ännu inte sagt något till min chef, ni andra som jobbar när har ni berättat för chefen, när är lämpligast att göra det ??
    Aha, då får man gratulera till framflyttandet!
    (Jag tycker att det är rätt skönt att komma förbi de tidiga veckorna så fort som möjligt.)

Jag berättade väldigt tidigt (vecka 7?), dels för att jag var så trött och illamående så att han skulle förstå varför och dels för att jag ville ha ett utvecklingssamtal. Då ville jag att han skulle veta om graviditeten innan. Annars hade det kanske blivit fokus på graviditeten och den vill jag särskilja från min utveckling.

Om man har en bra relation med sin chef så tycker jag gott att man kan berätta tidigt. Är relationen sämre så skulle jag vänta till efter v12 för säkerhets skull. Saker kan alltid hända på vägen, men jag hade ställt mig själv frågan "om´något går fel, vill jag då att X ska veta om det eller vill jag behålla det för mig själv?".
  • jennyfer
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-12 11:02:30 följande:
    Oj!! Grattis! Jag förstår att det är en chock, men samtidigt - vad häftigt..!
  • jennyfer
    lajm skrev 2010-03-15 21:21:30 följande:
    Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
    Sedär, grattis!!!!!

Vi har 22 månader mellan våra pojkar och jag måste hålla med de tidigare, första året var sjuuukt jobbigt. På gränsen till "jag vill skjuta huvudet av mig" men man har verkligen igen det nu! Våra killar är som ler och långhalm och älskar verkligen varandra jättemycket. Bästa kompisar. Vi hade fördelen av att storebror aldrig har varit svartsjuk på lillebror, utan det har varit kärlek från dag 1.

Kruxet är att från att bara haft ett barn och kunna ge honom/henne all uppmärksamhet så måste man helt plötsligt prioritera och låta den ena vänta medan man tar hand om den andra. Det kan vara riktigt stressande.
  • jennyfer
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-03-16 10:36:51 följande:
    Åh, vad skönt att höra!
    Karpen skrev 2010-03-16 19:43:53 följande:
    Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Va roligt!!!!Jag var på UL idag. Jag vet inte rikitigt om jag ska tro på det här, men gynläkaren tyckte inte han såg en snopp. Utan han trodde det var en tjej.Ska man våga tro på detta? Är i vecka 17.
    Hihi, so far so good. Om jag inte har helt fel så har alla som hittills har fått någon indikation faktiskt lyckats baka det kön som de främst ville ha. Har du uppdaterat listan?
  • jennyfer
    na96gen skrev 2010-03-17 09:23:29 följande:
    bara hoppas hoppas hoppas då synd att det är så långt innan man kan testa och se om det tagit....ha en bra dagkram
    Japp, här är nästa UL den 9/4 så då hoppas jag att vi se vilken kvalisort det är. Men visst är det spännande att åtminstone 4 av 4 väntar det kön som de helst önskar?!

Kram!
  • jennyfer
    Lilla Fjun skrev 2010-03-17 09:32:43 följande:
    Jättekul! Vi kommer inte få veta på RUL utan måste invänta ett Köns-UL efter v 26.
    Urgh, ni bor i en sådan kommun?
  • jennyfer
    Lilla Fjun skrev 2010-03-17 09:45:02 följande:
    Japp! Fast jag hade nog inte vågat lita på svaret så tidigt ändå. Känns tryggare med ett sent UL. Då är ju chansen att de ser fel mindre!
    Japp, det är sant. Det vore himla snopet om man ställer in sig på ett visst kön och så blir det ett annat. Vad förvånad man skulle bli!
  • jennyfer
    Valkyrian1 skrev 2010-03-18 07:40:48 följande:
    Snälla ni alla, håll tummarna för mig idag. Ska på TillväxtUL och bedömning för igångsättning idag. Vill såå att jag är mogen så de kan sätta igång mig.//
    Jag håller tummarna!!!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke