rimi skrev 2010-03-12 08:55:50 följande:
hej alla, var hos barnmorskan för ett inskrivningsbesök och allat verkade ok, fått nytt förlossningsdatum dock, jag trodde jag skulle vara beräknad den 7 okt (enligt kalendern här på fl) men nytt datum blev 30 sept så nu är jag i v.12....Har ännu inte sagt något till min chef, ni andra som jobbar när har ni berättat för chefen, när är lämpligast att göra det ??
Aha, då får man gratulera till framflyttandet!
(Jag tycker att det är rätt skönt att komma förbi de tidiga veckorna så fort som möjligt.)
Jag berättade väldigt tidigt (vecka 7?), dels för att jag var så trött och illamående så att han skulle förstå varför och dels för att jag ville ha ett utvecklingssamtal. Då ville jag att han skulle veta om graviditeten
innan. Annars hade det kanske blivit fokus på graviditeten och den vill jag särskilja från min utveckling.
Om man har en bra relation med sin chef så tycker jag gott att man kan berätta tidigt. Är relationen sämre så skulle jag vänta till efter v12 för säkerhets skull. Saker kan alltid hända på vägen, men jag hade ställt mig själv frågan "om´något går fel, vill jag då att X ska veta om det eller vill jag behålla det för mig själv?".