Inlägg från: Lilla Fjun |Visa alla inlägg
  • Lilla Fjun

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

lajm skrev 2010-04-06 21:17:00 följande:
    MCH - härligt att allt såg bra ut! Bokar man in köns UL med sin Barnmorska eller är det sånt här 3D man får boka in? Dynah - låter lovande då Hade tänkt försöka baka tjej men denne lille i magen blev till av "slarv" på ÄL dagen.. så det blir säkert en liten grabb ändå.. Åh, så nyfiken.
    Vi ska inte göra 3D utan "bara" Köns-UL.
  • Lilla Fjun
    Miffi skrev 2010-04-09 09:25:21 följande:
    Jag har inte haft missfall, så jag vet inte hur det är men mina flytningar var lite blod strimiga.
    Vilken v är du nu i då? Långt kvar till v 11?
  • Lilla Fjun
    jennyfer skrev 2010-04-12 07:51:37 följande:
    Eller jo, det snoppen synts kanske tydligt, men jag minns bara att det syntes mycket bättre med mina två tidigare. Bilden i sig är inte helt självklart, men han är fotad underifrån och snoppen är det som är ca 2 cm i sydostlig riktning från ordet POJKEN. Tror att navelsträngen ligger bakom/ovanför. Eller så kissar han i en liten sned stråle. Hittar ni?
    Grattis till pojken
  • Lilla Fjun

Förra graviditeten hade jag en riktig "pojkmage". Dan innan förlossningen kunde man inte se att jag var gravid ifall man såg mig bakifrån. Hade bara som en badboll rakt fram. Och ut kom en liten kille.

Denna gången är magen mer "bred" men inbillar mig att det är för att jag väger några kilo mer nu än sist. Ska bli spännande att kolla Köns-UL om några veckor

• Lilla Fjun
    Miffi skrev 2010-04-18 08:23:26 följande:
    Usch börjar redan att känna av ischiasen så det är nog bara att räkna med att foglossningen kommer Jag som tänkte att jag skulle jobbat längre denna gången. Dom tidigare graviditeterna har foglossningen börjat i v20 el 21.Känner mig så ful denna gången ,finnarna bara ploppar upp. Känns inget kul.Längtar så till ul så vi får se om vi lyckat baka en tjej Frågade min äldsta son på 5 år vad han tror det blir ,mamma det är en flicka.Ska på KUB test om två veckor är lite nervös. Men min bm så ju att oddsen är ganska hög att det inte ska vara något men det är klart att det händer ibland.
    Oddsen är ju på din sida så allt är säkert bra
  • Lilla Fjun

Ni som vill baka tjej eller kille.

Ett litet tips:

Skaffa en Clearblue fertilitetsmonitor och få stenkoll på ÄL för att maximera chanserna att få till en pojke eller flicka!! 
    Dessutom håller monitorn koll på och säger till vilka dagar man behöver testa så man behöver inte ta massa onödiga test och chansa. Lite dyr i inköp (men hoppas få tillbaka lite av pengarna nu när vi ska sälja vår) men jag tyckte det var värt det för att maximera chanserna att få till flicka eller pojke.

För oss stämde inte utslaget på monitorn med mitt ÄL-sekret så hade jag gått på sekretet så hade jag inte blivit gravid. Nu litade jag på monitorn och blev gravid rätt snabbt.

• Lilla Fjun
    skrållan1978 skrev 2010-04-21 10:12:37 följande:
    MCH: det är nog ingen fara, bebisen ligger vääl skyddad i din mage, men eftersom du är orlog tycker jag du ska ringa o prata med din BM så du kan bli lugnad av henne med=) aksnke få lyssna på hjärtat slå så kan du vara lugn sen=))Jag är nervös idag, ska in på koll nu idag halv 2 och är orolig att gngt  e fel, kände visserligen liten i går men ändå,, jag är orolig... hoppas sååå allt e bra med liten i magen=)
    Va? Syftar inlägget verkligen till mig? Jag är inte orolig vad jag vet
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke