Inlägg från: Lilla Fjun |Visa alla inlägg
  • Lilla Fjun

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Apropå mitt tidigare inlägg om fertilitetsmonitorn så gjorde vi såhär. När monitorn visade HÖG fertilitet sexade vi och när den steg upp till MAX sexade vi inte för att inte komma för nära inpå ÄL (för vårt tjejbak). Tyckte den var till stor hjälp.

Om någon är intresserad ska vi sälja vår nu när jag blivit gravid!

• Lilla Fjun
    Väntan på en liten skrev 2010-04-22 20:54:34 följande:
    Inboxa mig om pris för den är du snäll.
    Kommer inte in på din sida
  • Lilla Fjun

Med sonen hade jag typisk "pojkmage". Denna gången vet jag inte riktigt ännu. Tycker jag är lite bredare men det kanske bara är önsketänkande.....

• Lilla Fjun

Själv tror jag att vi oxå misslyckats med vårt tjejbak. Bara en känsla jag får..... är ju sista försöket för oss oxå. Har inte tid för Köns-UL förrän i juni så det känns drygt att vänta. Hade kännts bättre att få veta på en gång så man kan släppa speklationerna.

• Lilla Fjun

En kompis till mig gjorde "ring-testet" på mig och om det stämmer så är det en pojke..... hoppas dock att det visade fel.

• Lilla Fjun

För mig är det självklart att göra KUB!
    Jag vill att bebisen kontrolleras så tidigt som möjligt (inte för att jag tycker det är kul att se bebisen) utan för att se om allt ser normalt ut. Ultraljud är fosterdiagnostik och görs inte "för att det är kul att se bebisen" (är min åsikt). För mig är KUB inte bara ett test för att upptäcka DS utan de tittar ju på alla andra organ oxå.
    Jag har två arbetskamrater som sedan i julas varit tvugna att avbryta sina graviditeter efter RUL i v 18-19 pga grava missbildningar som inte varit förenliga med liv. Hade de gjort KUB så hade detta visat sig redan då och det är ju en enorm skillnad på att göra en abort i v 12 och att vara tvugna att föda fram ett barn i v 20.

• Lilla Fjun
    jennyfer skrev 2010-05-06 10:57:33 följande:
    Det där är så knäppt! I vissa län erbjuds alla KUB, medan i andra län erbjuds ingen. Det vanligaste är dock att man erbjuds om man är över 35 år.Vad man får betala skiljer sig också. Jag har hört allt från 150 kr till 1700 kr.Mycket märkligt att det ska vara beroende av landsting man tillhör...
    Tycker att alla borde erbjudas samma mödravård oavsett var man bor!
  • Lilla Fjun

Håller med om att det ska bli kul att se statistiken sedan, vi är ju trots allt rätt många i tråden nu. Sådana här trådar brukar ju oftast rinna ut i sanden efter ett tag så det är roligt att vi håller tråden igång.

Vi har bokat Köns-UL till 11 juni

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke