• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • mmc

Då får väl jag oxå ta o säga grattis till Doria!{#lang_emotions_smile}
    Vi har precis börjat försöka oss på en tvåa. Köpte äl-test... och enligt dom har jag ingen ägglossning. Härligt!

• Valkyrian1
    lajm skrev 2010-02-21 20:06:29 följande:
    Jag har också förstått att det kan ta längre tid att bli gravid om man nu försöker baka flicka eftersom man inte har sex direkt vid ÄL. Men hur lång tid tog det för er som nu försöker göra tjej att bli gravida? Och för er som försökte med kille?
    Här tog det på andra försöket till "pojkbaket". Har oxå hört att det tar längre tid.
    Tjejligan -96, -98, -99, -02 & -08. Bf 22/3-10(tjej till?)
  • HopeSoon

Jag vill gärna få en flicka men helst av allt vill jag få en frisk bebis.. såklart {#lang_emotions_smile}

Ska ändå försöka göra det mesta för att det ska bli en liten tjej, beroende på hur lång tid det tar. Räknar själv ut att om man vill ha en flicka och har sex innan ägglossning så kanske det tar lite längre tid och man orkar ju inte vänta länge heller {#lang_emotions_smile}
    Ska iaf köpa tranbärstabletter, Mitt Val äter jag redan. Ni som äter tranbär, hur långt innan började ni med det?
  • LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-02-21 19:32:03 följande:
    Jag har 8 okt,,,då kan vi följas åt, Kul!
    Jag har ca 26 okt, kul, vi är ganska många som har i sep o okt! D blir skoj!

Och du rimi du har ju chans att få en bebis med födelsedatum 10-10-10.....{#lang_emotions_wink}
  • Valkyrian1

Hej på er!!!! Lite ändrade planer, ska på tillväxtUL idag istället. Håll tummarna nu att bebben INTE är för stoor och att de kan/vill se kön{#lang_emotions_dreamer}. Uppdaterar er sen om de såg nåt. Direkt efter UL ska vi till busfabriken, så det blir väl framåt kvällen{#lang_emotions_smile}.// Kram

• rimi

För oss tog det också på andra försöket för att baka pojke och jag andvände mig av ägglossningstest. får se om det blir en pojke denna gång, det skulle vara jättekul efter 2 prinsessor.

LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-22 07:59:55 följande:
    Jag har ca 26 okt, kul, vi är ganska många som har i sep o okt! D blir skoj!Och du rimi du har ju chans att få en bebis med födelsedatum 10-10-10.....
    haha ja just det, det hade jag inte tänkt på...{#lang_emotions_smile} Gjorde du "allt" siom man skulle nu inför flickbaket, hur länge innan äl myste ni, vet du exakt?
  • rimi
    Valkyrian1 skrev 2010-02-22 09:54:22 följande:
    Hej på er!!!! Lite ändrade planer, ska på tillväxtUL idag istället. Håll tummarna nu att bebben INTE är för stoor och att de kan/vill se kön. Uppdaterar er sen om de såg nåt. Direkt efter UL ska vi till busfabriken, så det blir väl framåt kvällen.// Kram
    spännande.....skriv så fort du hinner, jag håller tummarna för att ni får redan på det och för pojke !!
  • rimi
    Miffi skrev 2010-02-21 17:49:20 följande:
    Jag vill också plussa Känns som min kropp tycker att vi inte ska ha fler barn...Men men hoppas nästa månad då
    som jag skrev till skrållan då hon var lite nere över att det inte tog sig, det är bara att försöka på nytt och ha framför allt positiva tankar, försök att inte vara stressad och tänka bebisbak mitt i allt, tänkt på att vara i nuet....Det kommer ta sig för dig del också snart, jag håller tummarna /Kram{#lang_emotions_wink}
  • Valkyrian1

Skriver lite snabbt innan vi åker till busfabriken. Hon som gjorde såg könet{#lang_emotions_laughing}. Först och främst var bebisen som en 38 veckors bebis. Bebisen vägde ca 3100. så inte såå för stor ännu. Sen såg hon en pung{#lang_emotions_laughing}!!!! Så vi väntar en POJKE. Men man törs ju inte tro 100 % på det.// Kram

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke