Jensa1973 skrev 2010-02-21 14:16:33 följande:
Tack, kikar på bilderna.. vackert ser det ut trots vad du skrivit!! Du rekomenderar Redang säger du.. och jag bara undrar har du koll på när det är monsumperiod där, och ramadan??Jag ska säga så här.. Vi planerar att starta i BKK och sedan åka typKrabi (ett par dagar)Koh Lanta (kanske 2 veckor)Phi Phi ett par dagar Krabi några dagar sedan avfärd med flyg till KL och vara på någon härligt ställ ca 1 vecka och avsluta med ett par dagar i KL
Låter som en toppen resa! Jag vill oxå iväg
Lägg ett par extra dagar på Phi Phi. De har fina dagsutflykter för 100 kr med snorkling. Mysiga öar!
Även ett par extra dagar på Krabi. Atingen kan ni göra dags utflykter till Rayleigh Beach, Poda Island, Chicken Island, Koh Hong Island. Eller så åker ni och bor vid Railey Beach.
Missa inte ön Koh Hong!!! Så vacker ö med en liten grund lagun full med småfiskar som man kan mata med bröd.
Ramadan infalller någon gång under oktober tror jag. Monsunen varierar beroende på öst/väst kust. Men monsunen börjar någon gång slutet av september/ början av oktober på Östkusten. Då blir det fint på västkusten.