• ideloga

Hacka mail

Hej!
    Är det lätt att hacka någons mail? Tror någon hackat min.. och bytt lösen. så jag undrar hur jag gör för att hacka mig in i den igen? hehe.. någon som vet hur man gör?

• Svar på tråden Hacka mail
  • ideloga

hade jag väl inte bett om hjälp heller

• ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:18:55 följande:
    hade jag väl inte bett om hjälp heller
    Den där meningen begriper jag mig inte riktigt på, särskilt utan citat.

Men, du säger att du HAR satt både "secret question" och "alternativ epostadress", vad (exakt) är då problemet? Varför kan du inte använda dem?

"Det funkar inte" är ett jättedåligt svar på ovanstående frågor ;)
  • ideloga

Jag har inge alternativ epost men har en hemlig fråga, men den är borttagen av ngn konstig anledning.

• ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:24:02 följande:
    Jag har inge alternativ epost men har en hemlig fråga, men den är borttagen av ngn konstig anledning.
    Den hemliga frågan kan såvittjagvet bara tas bort om man kan svaret på den hemliga frågan. Alltså är det någon som har tillgång till både ditt lösenord och svaret på din hemliga fråga.

Tips: Man använder aldrig någonsin "rätt svar" på en hemlig fråga, man använder ett nonsenssvar.

Det är relativt tveksamt om deras kundtjänst kommer att hjälpa dig, eftersom du inte längre har någon möjlighet att styrka att det verkligen är ditt konto. Men du får väl bara vänta och se vad de svarar när de väl gör det.
  • ideloga
    ddum skrev 2010-02-16 10:27:18 följande:
    Den hemliga frågan kan såvittjagvet bara tas bort om man kan svaret på den hemliga frågan. Alltså är det någon som har tillgång till både ditt lösenord och svaret på din hemliga fråga. Tips: Man använder aldrig någonsin "rätt svar" på en hemlig fråga, man använder ett nonsenssvar. Det är relativt tveksamt om deras kundtjänst kommer att hjälpa dig, eftersom du inte längre har någon möjlighet att styrka att det verkligen är ditt konto. Men du får väl bara vänta och se vad de svarar när de väl gör det.
    ja jag får ta och göra det. tack i alla fall.
  • ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:28:32 följande:
    ja jag får ta och göra det. tack i alla fall.
    Vidare så bör du nog informera din arbetsgivare om vad som hänt, om det nu är så att 'viktiga handlingar' nu kan finnas i orätta händer.
  • Marlean

Oavsett vad så suger ju hotmail som mail ändå, byt till något bättre, typ gmail.

• ddum
    Marlean skrev 2010-02-16 10:30:09 följande:
    Oavsett vad så suger ju hotmail som mail ändå, byt till något bättre, typ gmail.
    'Viktiga dokument' i händerna på Gmail? Har du läst deras användaravtal? :D
  • Emlan88

Sambon har samma problem, han har varit i kontakt med kundtjänst 2 gånger nu (fått svar inom 24 timmar), men dom kan fortfarande inte hjälpa honom. Han fick fylla i något formulär om vad det fanns för olika mail på kontot, vilka som fanns i adressboken osv. Sin hemliga fråga minns han inte, o får inte se den heller så därför kan han inte svara på den.
    Hur som helst så får han hela tiden till svar att det är för lite uppgifter, trots att han räknar upp hur mycket som helst som ska finnas där.
    Så det verkar inte som att man får så mycket hjälp ifrån kundtjänst.

• ideloga
    ddum skrev 2010-02-16 10:29:20 följande:
    Vidare så bör du nog informera din arbetsgivare om vad som hänt, om det nu är så att 'viktiga handlingar' nu kan finnas i orätta händer.
    har pratat med dem.
    Emlan88 skrev 2010-02-16 10:34:25 följande:
    Sambon har samma problem, han har varit i kontakt med kundtjänst 2 gånger nu (fått svar inom 24 timmar), men dom kan fortfarande inte hjälpa honom. Han fick fylla i något formulär om vad det fanns för olika mail på kontot, vilka som fanns i adressboken osv. Sin hemliga fråga minns han inte, o får inte se den heller så därför kan han inte svara på den. Hur som helst så får han hela tiden till svar att det är för lite uppgifter, trots att han räknar upp hur mycket som helst som ska finnas där. Så det verkar inte som att man får så mycket hjälp ifrån kundtjänst.
    okej, fan va surt.. jag kan ju säg exakt allt osm ligger på mailen om dem ber mig men om itne det hjälper vet jag inte vadm an kan göra. man kan inte kontakta polisen och be dem spåra ip?
Svar på tråden Hacka mail