• ideloga

Hacka mail

Hej!
    Är det lätt att hacka någons mail? Tror någon hackat min.. och bytt lösen. så jag undrar hur jag gör för att hacka mig in i den igen? hehe.. någon som vet hur man gör?

• Svar på tråden Hacka mail
  • ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:37:49 följande:
    okej, fan va surt.. jag kan ju säg exakt allt osm ligger på mailen om dem ber mig men om itne det hjälper vet jag inte vadm an kan göra. man kan inte kontakta polisen och be dem spåra ip?
     Du KAN polisanmäla det, men först måste du få det till att ens bli en förundersökning (kommer inte att hända för en sån här bagatell), därefter måste åklagare besluta om att en begäran om uppgifterna skall fattas, därefter måste de amerikanska myndhgheterna kontaktas (MSN/Hotmail/Live! är amerikanskt, remember?) därefter skall DE besluta om uppgifterna skall lämnas ut.

DÄREFTER måste internetleverantören som adressen tillhör kontaktas, och myndigheterna i DET landet måste säga sitt.

Därefter sätter jag en peng på att IP-adressen iallfall går till en trojaniserad dator som tillhör en människa som inte har en aning om vad som försigår.
  • Marlean

ddum Nej jag menar inte för viktiga avtal precis utan som mail över huvud taget, iaf. har de lite minne på sina konton, hotmails tar ju "slut" direkt, dessutom stängs kontona ned vid inaktivitet.

• ddum
    Marlean skrev 2010-02-16 10:44:16 följande:
    ddum Nej jag menar inte för viktiga avtal precis utan som mail över huvud taget, iaf. har de lite minne på sina konton, hotmails tar ju "slut" direkt, dessutom stängs kontona ned vid inaktivitet.
    Skulle jag komma på någon anställd med att använda något annat än företagsmailen för företagskorrespondens så skulle det bli (och har blivit) muntlig varning -> skriftlig varning -> avsked.

Men visst, det står ju alla företag fritt att sätta vilka policies de vill.
  • Rabelais

OK allvarligt, vem använder Hotmail för företagskorrespondens? Har ni ingen mailserver eller vad?

• c0ol
    Marlean skrev 2010-02-16 10:44:16 följande:
    Tar slut? jag har tusentals mail på mitt hotmail konto, och använder man inte en mail oftare än var 30 dag så behöver man inte den mailen.
  • MickeN1973
    ddum skrev 2010-02-16 10:50:02 följande:
    Skulle jag komma på någon anställd med att använda något annat än företagsmailen för företagskorrespondens så skulle det bli (och har blivit) muntlig varning -> skriftlig varning -> avsked.Men visst, det står ju alla företag fritt att sätta vilka policies de vill.
    Du kan ju också låta mailensystemet driftas av microsoft eller google  
  • Marlean

c0ol Om man säger så här jag har ofta skickat mail till hotmail konton och fått till svar "inboxen är full".

• ddum
    Marlean skrev 2010-02-17 07:36:04 följande:
    c0ol Om man säger så här jag har ofta skickat mail till hotmail konton och fått till svar "inboxen är full".
    Såvittjag vet så har inte hotmail någon 500-kod för det.
    Är det inte "Inbox not available" du har fått?
  • Marlean

Final-Recipient: hotmail.com
    Action: failed
    Status: 5.2.2
    Diagnostic-Code: smtp;552 5.2.2 This message is larger than the current system limit or the recipient's mailbox is full. Create a shorter message body or remove attachments and try sending it again.

• R Franklin
    Marlean skrev 2010-02-17 07:43:48 följande:
    Tjejen i fråga hade full inbox.
    Säker, verkar väldigt mkt troligare att detta är anledningen:

" This message is larger than the current system limit "
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Marlean

Var inte särskilt långt mail, men tjejen i fråga påstod att boxen var full, ingen aning, inte mitt konto. Slutade själv använda hotmail flera år sedan. Gillade aldrig riktigt det kontot.

• ddum
    Marlean skrev 2010-02-17 07:43:28 följande:
    Final-Recipient: hotmail.com Action: failed Status: 5.2.2 Diagnostic-Code: smtp;552 5.2.2 This message is larger than the current system limit or the recipient's mailbox is full. Create a shorter message body or remove attachments and try sending it again.
    Då är just DET mailet för stort.

Eller med annan formulering: Kuvertet är för stort för att komma igenom brevlådans öppning.
  • Umbrageous
    c0ol skrev 2010-02-16 20:18:51 följande:
    Tar slut? jag har tusentals mail på mitt hotmail konto, och använder man inte en mail oftare än var 30 dag så behöver man inte den mailen.
    Hotmail har inte längre en gräns för hur stor mailbox man får ha utan den växer i takt med behovet.

{#lang_emotions_laughing}
  • jaghopparhögt
    Umbrageous skrev 2010-02-19 16:06:45 följande:
    Hotmail har inte längre en gräns för hur stor mailbox man får ha utan den växer i takt med behovet.
    Nej tillslut tar det faktiskt slut, fast då får man fylla den snabbt och rejält =)
  • Umbrageous
    jaghopparhögt skrev 2010-02-19 17:38:18 följande:
    Nej tillslut tar det faktiskt slut, fast då får man fylla den snabbt och rejält =)
    Fast jag har fått ett mail där det står att det är obegränsat jue
  • Umbrageous
    Umbrageous skrev 2010-02-19 17:54:20 följande:
    Fast jag har fått ett mail där det står att det är obegränsat jue
    just det det står att man har 5GB till att börja med som växer vid behov, men bara om det växer i rimlig takt. Vad nu rimligt är {#lang_emotions_dreamer}
  • ddum

Marlean: Skill på "obegränsat stor brevlåda" och "obegränsat stora mail".

• Harry Andersson

Men om du har blivit hackad så kontaktar du kundtjänsterna. och jag tvivlar på att du har blivit hackad du vill nog bara hacka någon annan.

Från Harry
Svar på tråden Hacka mail