• Skumboll

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7

Den psykolog vi har kontakt med på AC skulle skicka över en lista med mailadresser till psykologstudenter, hon tipsade om att skicka ut ett massmail för att se om någon är intresserad. 
    Well well, vi har ju inte ens beviljad avlösning och lär inte heller få men det var iaf vad hon sa till oss. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    SaramedM skrev 2010-04-13 12:35:05 följande:
    Varför tror du inte att ni kommer få avlösning?
    Dels för att lss-handläggaren säger det och för att hon på AC säger att vår kommun är riktigt j*vla hopplös. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

zelia: Har ni ingen annan kontaktperson förutom kuratorn på AC? Kan inte tro att det skulle spela någon roll vem du pratar med, de borde väl kunna fixa fram en lista åt dig ändå? 

Jag vet inte om man får hjälpa till sinsemellan, men annars så ska jag ju få en lista med posten snart. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    SaramedM skrev 2010-04-14 14:19:09 följande:
    fast jag tycker inte att kuratorerna på AC är nått att hänga i julgranen öht
    Kan inte annat än att hålla med. Jag blir skogstokig på vår, hon förstår verkligen ingenting!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Jag tror inte vaccinen ger autism. S hade symptom redan då han föddes, så av den anledningen har jag inte varit orolig för att vaccinera. Men av andra anledningar har vi valt att hoppa över 1-årsvaccinet och såhär i efterhand hade jag nog även hoppat över MPR också (vi åkte till thailand och var väl så illa tvungna att ta det egentligen).

S har alltid reagerat väldigt väldigt starkt på vaccinationerna, varit dålig i många veckor efteråt. Men varför han reagerar så starkt på vaccin vet vi inte, men vi vågar inte chansa. Min fundering är väl om han är så känslig för att han har autism?! 
    Risken är nu att vi måste ta om ett antal sprutor och jag är sådär pigg på det. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7