Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
Jag hittade en intressant artikel:
www.peterularsson.se/fakta-om-adhd-ritalina-concerta-och-strattera
Jag hittade en intressant artikel:
www.peterularsson.se/fakta-om-adhd-ritalina-concerta-och-strattera
Blir mer och mer intresserad av HBOT, är det någon som provat och vad blev resultaten?
När jag läser om många som fått bra resultat så känns det som man borde ge en chans, hur tänker ni?
Kanske konserveringsmedel och jäst, färgämnen och tillsatser är det som skapar överaktiviteten, jag skulle tro att socker i alla former gör det också.
Sen i julas har vi hållt sträng diet, och vår pojk har faktiskt blivit lugnare, även om det beror på vad man jämför med!
Istället för socker kan man använda stevia, finns på stevia.se, funkar retså bra oftast!
Se upp för syntetiska kosttillskott, på www.firma-vital.se finns massa bra grejer, kolla in det! Just nu provar vi en avgiftningsgrej man har på fotsulan på natten som ska dra gifter ur kroppen därifrån.
Om detta kan hjälpa någon är det ju bra! Kram!
Vital-firma har vattenrenare också, vi ska också köpa en snart men undrar bara vilken man ska satsa på, är det fler som har vattenrenare här inne? Kunde ju vara bra att kolla upp några så man iallafall tror att man satsat på en bra!!!
Kram
moegumsan:
Här är vi väldigt noga och det svåraste är att hitta bra förstärkare, inte lätt, men har ni fortfarande kvar potatis och socker och salt så går chips och sånt bra, vi har tagit bort socker så här är det svårt. Vi tror dieten gör verkan, hur mycket är svårt att säga men magen har blivit bättre, tyvärr tar det lång tid innan saker märks och allt förbättras ju inte, men är magen lugn i sig så blir barnet lugnare, här har vi haft mycket överaktivitet och vart på allt och mycket dra i håret m en allt detta har blivit bättre, men mycket kvar att jobba på.
Tänk på detta med tillsatser, färgämnen, konserveringsmedel som finns mycket i godis, välj så rent godis som möjligt, kanske rostade nötter kan fungera!!
Tillsatser i maten skapar garanterat överaktivitet, det finns mycket som tyder på det, så börja absolut där, bara det kan göra stor skillnad!
Hoppas det går bra och ni förstår vad ni ska to bort och inte, det är krångigt!!
Kram!
Jag kan rekommendera en bok av Peter Wilhelmsson, "Friskare barn"
Den tar upp en massa runt omkring mat, hjälper en förstå i stort vad diet gör över lag, läs den gärna. IBT är ett måste absolut, eller framförallt förhållningssättet, låta vardagen bli "träningsläger".
Vår son har fått vaccinationerna men i efterhand och med mer kunskap hade jag nog inte gjort det, men då hade vi inte förstått att han hade vissa problem och skulle få diagnoser, så vi hade inte kunnat gjort annat, idag hade jag varit väldigt tveksam. Specilellt till att få de för tätt, låt det gå månader mellan vaccinationerna, läs på!
Peter Wilhelmsson skriver lite om vissa vaccinationer och ger tips om vilka som är viktigast i boken Friskare Barn!
Jag bli avundsjuk på att ni ska träffas, hade gärna träffat er också men jag bor alltför långt bort, men, men,,,, ha det så trevligt!