Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
Jo en av föreläsarna nämnde Dawsons studie av Denvermodellen, tyvärr verkar den modellen inte finnas här.
Jag och maken var på medlemsträff med BAN idag, och flera som var där tipsade om en behandling som finns att läsa om här: http://www.dramyyasko.com
Är inte så insatt själv ännu men för tipset vidare iallafall.
kaffemamma - Intressant. Vet du om den som står bakom detta en autismförälder som själv ska använda kammaren till sitt barn?
Någon som har bokat in konsultation med norske läkaren i helgen? Vi skulle träffa honom på söndag, men nu är det ju tveksamt om han kommer kunna ta sig hit :(
Glad idag - M var jättetrött för de stora barnen på dagis hade fått gå till skolan där de (och troligtvis även M) ska börja sexårsverksamhet till hösten. Under besöket hade de fått gå runt och titta på klassrummen, matsalen och gympsasen och de var väldigt mycket intryck. Efter dagis hade jag bjudit hem en dagiskompis, och var lite orolig att M inte skulle orka och få ett utbrott. Men det gick bra! De lekte fint ihop och M sa efteråt att hon ville bjuda hem en kompis i morgon igen. Det känns som att hon gör stora framsteg socialt
Som vanligt är det jättesvårt att veta säkert, men jag tror ju att dieten, MB12 och inte minst oxitocynsprayen som vi ger henne spelar in.
Meh, hur stavar jag... gympsasen = gympasalen