• sabiha

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7

fy, så irriterande!! för övrigt varför ger han sånt till honom för??

• sabiha

kirkmans skulle jag själv föredra men det finns andra bra företag också

• sabiha

ni som kör även sojafritt också:
    hur gör ni med sojalecitin? kan innehålla spår mängder av sojalecitin står det i allergiinformationen. betyder det att det går och äta det när man äter sojafritt!!!! det finns tex i alla fiskoljor...

• sabiha

ok jag har beställt kanelbullar från friends of adams som är gfcf och vetestärkelsefri men innehåller sojalecitin:o får han äta dem tro!!!

• sabiha

är det minstingen som är sellektiv? min börjar också bli det förr åt han alla möjliga gönsaker nu är det bara potatis dom är acceptabelt:( grytor och såser och soppor dissar han också numera!!!!

• sabiha

kaffemamma: vad roligt:D då kan jag ge bullarna utan dålig samvete. hurra!!! autism dietist finns de i sverige också??

• sabiha

zen ja absolut du ska försöka men innan hitta produkter som du kan ersätta hans favoriter med.

• sabiha

hej alla gfcfsf-are;
    idag är för 50 dgr sen vi började med dieten. sonen min har börjat bita sina naglar och börjat även med öppna stänga köksluckor repetitivt. För övrigt har vi börjat med ibt för ca 1 mån sen. han 3 år exakt nu.
    jag känner mig lite förvirrad över hur jag ska tolka det här och jag skulle vilja höra hur era erfarenheter är.
    1- mjölken tar ca 5-10 att lämna kroppen och gluten tar längre tid som ni känner till. proteiner av dessa ger opiod effekt i hjärnan för barn med autism som ni känner till det också säkert! jag tror att dessa nya beteende är nån slags abstinens besvär!! enligt en engelsk forskare reagerar små barn kraftigare i början men det lägger sig sen!
    eller
    2- det blev både kostomläggning och ibt nästan i samma väva som stressar honom!!

vad tror ni? känner mig förvirrad o orolig!!!

• sabiha

bra och nämna också är att dessa beteenden har börjat för en vecka sen...

• sabiha

zen:
    han brukade gå på tå ibland och det slutade han med under sommarlovet. annars var det inga andra...
    övergången gick bra. jag ändrade inte kosten innan jag hittade ersättnings produkter för hans favoriter. tex choklad gör vi själva av rapsy, kakao och ghee...godis hittade jag på life butiken de har fått in bra sortiment utan konstigheter i. bullar o bröd finns hos friends of adams så slapp vi baka. min tycker inte om glass åt bara chokladen över men det är lätt och göra glass annars...

• sabiha

unik:
    han började när han var 2 år så för 1 år sen men nu i somras hade han 9 veckor sommarlov.
    det är mycket som har plötslig ändras ibt har börjat därmed har dags rutinerna ändrats och kostomläggning så det kan stressa honom.
    jag har i alla fall löst nagelbitnings problemen genom att erbjuda honom tuggummi:D så nu är munnen upptåget med annat och han får munmotorisk träning på köpet! Han ser rätt så rolig ut faktiskt när han går runt och tuggar tuggummi som en liten tuffing:D
    öppna stänga fortsätter men jag försöker då erbjuda/ locka till nåt annat.
    har du nån tips på hur annars jag kan stödja honom?

• sabiha

nån som provar/provat mb12 shots? om ja vad har ni för erfarenheter positiva som negativa??

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7