Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
moegumsan skrev 2010-05-21 09:10:50 följande:
Hur tänker ni kring vaccinationer..? Ni allihop, och kanske framför allt ni GF/CF:are. Sonen fick aldrig sin 18-månadersvaccination eftersom han då vaccinerades mot svininfluensan. Nu är vi kallade, och fastän jag eg inte tror på något samband mellan vaccination och autism så känns det lite läskigt i dagsläget. Känns på någon sätt som att läget är känsligt, svårt att förklara.
Vi har låtit Lillasyster vänta med sin 18-månadersvaccinering (MPR). Vi kommer att ge den om vi senare gärna vill åka till ett område med mässlingsepedemier, tex Thailand. Vi avstod från svininfluensasprutorna för hela familjen då de innehåller thimerosal. M:s femårsspruta har vi också skjutit upp på obestämd tid.
Jag tror inte att dottern fick sin asperger genom vaccinering, hon hade symptom redan innan. Men jag är ändå försiktig.
Det går egentligen inte att råda någon annan, varje förälder får försöka göra sig en egen uppfattning utifrån de (motstridiga) fakta som finns. Men känns det läskigt och osäkert finns ju alltid möjligheten att be att få komma in senare för vaccinering, då du hunnit bestämma dig.