Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
Träffade för övrigt en tjej jag hoppas vi ska kunna ta in som assistent till sonen typ 6-8 timmar i veckan, lekträning på hög nivå, nästan för bra för att vara sant, hoppas allt klaffar nu.
Är så trött så ögonen går i kors. Som vanligt så här års så är det åt skogen med sömnen för sonen. Även om hans rum är kolmörkt och han får melatonin. Funderar på att testa cirkadin en period istället. Jag vet ju egentligen vad skillnaden är mellan cirkadin och melatonin, men jag undrar ändå... när man läser bipacksedeln på cirkadin så är det massa otäcka biverkningar. Är det själva melatoninet eller de andra ämnena det innehåller som kan ge dessa funderar jag på, eftersom biverkningar på melatonin finns det inte så mycket att läsa om. I natt var han uppe och tokskrattade (full??) mellan 2 och 5.
zzzzzzz
Mitt tips (som insider, har man jobbat inom rehab ett tag så får man ju rätt ok koll) är logoped..! Arbetsterapi är bra det med, men de får verkligen så himla sällan jobba med det som de borde få göra. Det finns rätt dåligt med roliga jobb (skjut mig om jag har fel..?) och många hamnar ouppskattade i hjälpmedelscirkusen. Kompetensen tas inte tillvara. Logopeder får jobba mycket mer med det som de är bra på. Och så kan vi kanske utnyttja våra respektive kompetenser vartefter..! ;D
Lekträning på hög nivå, innebär nån som har ordentligt med erfarenhet och som jobbat med floortime alt sonrise tidigare..? Eller en väldigt bra pedagog..? What? Låter toppen i alla fall! Vad gäller sömnen så skriver jag under, även om det är självförvållat här. Ungarna sover helt ok, men jag sitter uppe halva nätterna och försöker lära mig hur f-n man gör en hemsida... *gaaah!!* Det går framåt, men så j-la sakta så man kunde skrika! Maken skulle behöva vara sjukskriven och ta hand om den biten, för jag vill mest slänga datorn i golvet. Hans autistiska drag gör dock att han inte kan släppa det - han bara går tillbaka och kör om och om och om och om igen... =D