Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Vad tycker ni om att använda spiral?

Har nyligen satt in en efter att ha tvekat i 1,5år.

Det som fällde avgörandet var att jag hade så rikliga blödningar efter andra barnet
    Man måste ju kunna jobba utan att springa på toa hela tiden!
    Och så är det skönt att slippa kondom
    Piller känns bökigt att komma ihåg, kjag är för stor för p-stav. Spruta känns läskigt för jag har hört andra som haft problem lång tid efter de slutat.
    Iaf så var jag lite orolig då jag inte fött vaginalt men jag tog 2 alvedon 30min före och visst ilade det lite, men det gick snabbt över och har inte känts alls sedan jag klev ner från gynstolen!
    Nu har jag haft den i knappt 2v så jag kan inte utvärdera riktigt ännu, men själva införandet var mycket lättare än befarat.
  • Cia o krabaten
    Ezder skrev 2010-02-16 12:46:21 följande:
    Jag satte i en Mirena i september, efter att ha tvekat ett drygt år efter att sonen föddes. Jag valde den för att den har låg hormondos (inga biverkningar, trodde/hoppades jag), minskar blödningarna (till skillnad från koppar som ökar dem) och den sitter där i fem, år, man behöver inte tänka på det. Perfekt. Insättningen var inte så farlig, lite obehaglig men inte värre, och så mensvärk några dagar efter. Men efter att jag satt in den blev jag (diffust, jag är fortfarande inte 100% säker på att den var skyldig) gnällig, lättretlig, hängig, nedstämd och all sexlust försvann. Jag tänkte att det går väl över... Efter tre månader slutade jag blöda varje dag (blödde sedan sporadiskt några dagar i veckan), men humöret förblev uselt. Så igår tog jag ut den, efter ca 5 månader. Hoppas hoppas att jag blir mig själv igen och att eländet berodde på spiralen... Men för många verkar det ju fungera, och då är det ju verkligen ett jättebra alternativ.
    Får jag fråga: Började dina blödningar direkt?
    Jag har inte blött alls sedan jag fick den för 11 dagar sen, finns det hopp att jag slipper trassliga mellanblödningar då?
    Ang biverkningar: Jag har känt mig smått nygravid
    Lite smått illamående och trött. Kände du liknande?
    BM hävdade ju att det var så låg och ffa lokal hormondos att det inte skulle vara så mycket biverkningar...
  • Cia o krabaten

TAck för dina svar!

VÄntar som sagt med spänning på hur detta ska funka
Svar på tråden Vad tycker ni om att använda spiral?