Inlägg från: Siili |Visa alla inlägg
  • Siili

Gardiner som hänger ner i golvet..?

Jag har för mig att jag såg på nåt inredningsprogram att den ene sa att om man inte kan korta av gardinerna i precis golvlängd så är det bättre att ha dem för långa. Det var nog på Simon och Tomas. Fast jag kan inte svära på att det var det programmet och att det var så han sa... Säkert kallade han den där gardinhögen för fluff också.

Nu är inte jag någon inredningsfantast så jag vet inte om det är någon trend. Jag har f.ö. för långa gardiner som är invikta. Jag tycker INTE det är det minsta enkelt att korta gardiner. Mätning och fållning är inte min grej.

• Siili
    Tecken skrev 2010-02-16 14:56:49 följande:
    Du behöver inte fålla! Äger du ett strykjärn? Köp vliesofix, finns i närmsta tygaffär, kostar inte många kronor. Det är som vliseline, fast "klistrigt" på båda sidorna. Mät upp fållen, peta in vliesofix mellan, stryk enligt anvisningar - klart. Perfekt att "fuskfålla" gardiner med
    Jo, sånt använder jag. Visste inte vad jag skulle kalla det så det fick bli fålla. Det är själva mätningen som är mest jobbig och sedan att nåla upp det innan strykningen så att allt blir rakt och fint. Jag är lat, jag erkänner.
Svar på tråden Gardiner som hänger ner i golvet..?