• Niveaa

MÄN

Vad är det för fel på män i date sidor?
    det kryllar av idioter?
    Fortsätter det i den här stilen tänker jag fortsätta vara singel ytterligare några år.

tex:
    Jag sitter och har en vanligt samtal med en trevlig kille. 30+
    vi pratar utbildning boende barn osv.
    sen frågan han mig hur länge jag varit singel.
    Säger snart ett år.
    och får kommentaren:
    Hur klara man sig ett år utan en stor härlig kuk?
    Saknar du inte knull?

öhh say what?
    trevliga killar som helt plötsligt tappar sugen på att lära känna en människa.
    Betende,: ja men nu vet jag hur gammal du är ska vi knulla nu eller inte alls? bestäm dig. orkar inte sitta här och lägga energi på någon som inte tänker släppa till.

Jag tror jag tänker ta mina chanser i ett lesbiskt förhållande om mina alternativ ser ut så här hahaha

• Svar på tråden MÄN
  • Niveaa
    PerG skrev 2010-02-16 23:11:21 följande:
    De kanske resonerar att det är enklare att slänga ur sig ett gäng "vill du knulla"... nån kanske nappar till slut? ;)... En gång i tiden när jag nätdejtade så fastnade min fru för mig (även om det tog ett tag sedan innan vi sen blev ett par)... jag var tydligen den enda som inte hade frågat något om hur hon såg ut, och det gjorde henne intresserad... ;)  Dock ska tilläggas att min bror, som nätdejtat på sistone, berättade att kvinnor >40 tydligen är precis så som de män du råkat ut för, så det är inte bara män som är såna... ;)
    Jo men det hade varit bättre med ett rakt hej vill du knulla så kunde jag avfärda det på engång.
    Än att först "orka" vara normal i ca 20 min sen kommer idioten fram.
  • Niveaa
    PappaMajki skrev 2010-02-17 15:49:22 följande:
    sen ska ni verkligen inte dra alla över en kam. jag har letat "kvinna" länge.. men bara råkat ut för denna typen du skriver om.. fast kvinnor då..
    Självklart är inte alls så här.
    Men när majoriteten man pratar med är kompletta jubelidioter så blir det lätt att man tappar tron på att det finns vettiga människor där ute.
  • Niveaa

Jag har mina barn på heltid.
    Hade surrat länge med en kille som var jätte trevlig.
    bröt mina regler och bjöd hem honom när barnen sov,
    Inte annat än att titta på en film och surra lite, det var på en veckordag.
    han var jätte trevlig och vi hade trevligt.
    på lördagen ringer han mitt i natten, duuu jag är på väg till dig nu, jag fixade skjuts från korgen.
    Jag: öhh ja då är det bara be han vända och köra dig tillbaka då.
    Han: men jag betalade han ju för att köra mig till dig.
    Jag: du skulle kanske ha ringt mig och kollat upp om det var okeyförst,
    kl är 2 jag ligger och sover och har junior brevid mig.
    Vad hade du väntat dig? du vet att jag har barn.
    Han: (skit sur) men vad fan då måste jag ju betala in mig igen.

????? vad hade han väntat sig, en film kväll och att han kan komma hit och nuppa bara för att han är full och kåt?
    Han bad om ursäkt dagen efter men jag har inte pratat med honom sen dess.

Just det här med att man har barn verkar inte gå in i huvudet på folk även om man upplyser dem om det.

• Niveaa
    Snowman skrev 2010-03-02 19:02:24 följande:
    här har ni en singel kille :) är något trött på internet dejting .
    Det funkar inte så bra för er karlar heller då antar jag..
  • Niveaa
    CathrinS skrev 2010-03-02 23:15:42 följande:
    Nä.. dejtingsidorna börjar jag med ge upp :/ Men samtidigt kan jag känna att hur sjutton sak man träffa ngn då som ensamstående heltidsmamma?? Kommer juh aldrig ut.. Men less på att lägga ner ALL denna energi som går åt till alla dessa idioter.. o ändå skriver man i sin profil väääldigt utförligt att man e seriös o har barn o  vad man vill ha.. Men ändå är det en massa idioter som skriver... att de orkar!!
    Jag tycker man oftast stöter på två typer.
    som ensamstående mamma.
    Unga killar som får panik och tror att eftersom jag pratar med dig nu så kommer jag vara pappa inom loppet av en månad.

Eller de mederåldersmän som gnuggar "händerna" och tänker enstamstående mamma= desperat behov at sex.
  • Niveaa
    CathrinS skrev 2010-03-03 09:06:06 följande:
    MMm..men sen finns typen..o ja det kanske kan höra till de unga killarna.. som man bygger upp en relation med, man träffas o det klickar o känner WOW det här kan vara ngt.. När det väl faller på plats o man själv känner att man inleder en relation, ja då klämmer de helt plötsligt ur sig att de inte vill ha ngt seriöst, att det blir för allvarligt med barn, vill inte ha familjeliv.. att de tänkte att jag kanske ville ha ngt vid sidan om?!! Man kan juh alltid testa, du verkade juh intresserad, säger de. Ja, när du påstod dig vara seriös o ville samma saker som mig o hade samma mål! SUCK! All denna energi... alla dessa känslor.. allt bara för att de tänkte testa lite, o för att de tänkte se om man kanske ville ha ngt vid sidan om. Ja men ville jag det hade jag väl skrivit det istället för att skriva 2000 ord i min presentation om att jag vill ha ett seriöst förhållande, att jag har barn, o längtar efter ngn att dela ett familjeliv med?!! Tänk vad enkelt det vore om folk vore ärliga på dejtingsidorna..o att det fanns olika "rum"/kategorier att klicka in sig på där tex alla riktigt seriösa samlades på en plats o alla strulpellar o strulfior på en plats... vore väl enklare för dem med.. Men som sagt, det skulle juh kräva att alla vore ärliga..o ja, det är väl alldeles för mkt begärt verkar det som. Men vad mkt energi o tid o kraft man skulle spara.
    Har inte kommit mig så långt som date än.
    Har varit singel i snart ett år.
    Det är som svårt att få ihop tiden att träffa någon när man har barnen på heltid.
    Man vill ju inte gärna släpa hem första bäst karl hehe.
    Har inte riktigt vågat än just med tanke på barnen.
  • Niveaa
    CathrinS skrev 2010-03-03 10:12:32 följande:
    Jag har haft med min dotter.. har juh henne på heltid så finns liksom inget alternativ. Men då har vi gått o tagit en fika el dyl.. blir juh som att fika med en utav mammas kompisar bara. Nu börjar hon juh dock bli äldre, 3 år nu, o juh äldre desto svårare kommer det att bli.. Jag har varit singel i ca 1 o 3 kvarts år nu, har dejtat en del.. det har blivit lite längre grejer med ngr.. men det e juh det som e det tråkiga, när det blir lite mer o gumman tycker det e SÅ roligt när de kommer.. o sen kommer de inte mer.  Dock tar hon inte illa vid sig ännu.. o det e juh likadant med kompisar..en del kommer ofta en del sällan o en del slutar att komma..så får väl försöka ta det så så länge det går..
    Sonen är 3+ och dottern 1½år, iofs är jag bara 24 jag hinner nog träffa någon tids nog, har ingen direkt panik, men samtidigt känns det som enklare om man hade träffat någon nu när barnen fortfarande är små.
    Både för barnen och ev ny partner.
    Nog skulle jag kunna tänka mig ta med barnen på en fika men det känns ändå inte riktigt rätt för mig.
    Men vad gör man. enda egna tiden man har är efter 19.00 när dom sover.
    Och då är man låst till hemmet.

Jag har träffat en del jätte fina killar genom norrlandskontakten. Men oftast har dom egna barn på halvtid och bor 30-40 mil bort.
    dvs ingen av oss är direkt flyttbar för tillfället, Även om man skulle inleda ett distansförhållande med någon så är ju saken den att man aldrig kommer se hur man funkar i vardagen tillsammans.
    Och har man barn är det nog lite väl vågat att sticka iväg och chansa i en ny stad.

Håller på att utbilda mig till licencsvetsare nu, så man lär inte röra på sig det närmaste året, Sen får man väl se vad livet för med sig.
  • Niveaa
    Superbia skrev 2010-03-03 10:20:49 följande:
    Om det är till någon tröst träffade min syster sin nuvarande kille/sambo/pappa till sina barn på en dejtingsida och dom har hållt ihop i 5 år nu, så det finns allt normalt folk också som tur är
    Jo jag träffade min exmake över inet med.
    Tog en chansning och flyttade 60mil söder över.
    Gick jätte bra i 4 år tills dess att vi väntade andra barnet och han kom på att han var passade nog inte som familjefar och stack.

För min del gick det nog lite försnabbt från att man började prata tills man flyttade, Man hann inte riktigt lära känna personen på djupet.
    Därför är stressa något jag inte tänker göra.
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 13:51:56 följande:
    Är detta bittra kvinnors tråd? Det finns nog vettiga personer till er därute, ni får ha lite tålamod. För egen del resulterade mitt förra försök med internetdating i ett 8-årigt förhållande, två barn, giftermål och hus.
    Ah standard fras från både män och kvinnor till singlar, så klart alla måste vara bittra och avundsjuka för att man råkar gnälla.
    Så du håller inte med att det är en ganska osmaklig attityd att bara slänga fram fraser om att man måste sakna en stor härlig kuk bara för att man varit singel i ett år.
    Eller känner du dig träffad?
    Om du läser tråden så vet vi nog alla om att det finns bra sunda män dät ute också, men eftersom majoriteten av män man stöter på,på div kontaktsidor är sliskiga så drar det ner förhoppningarna att faktiskt hitta ett guldkorn bland alla röt ägg.
    Till slut blir man på defensiven för man väntar bara på att nästa person ska visa sig vara ett svin efter ett tag.

Känns annars som ytterligare en merit till listan, 24 skild två barn gråhårig och bitter, Blir fan många långa ensamma år för min del tills jag kan hitta mina likar på äldreboendet. :0P
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 16:01:14 följande:
    Jag är alltså också singel om nu det spelar någon roll, och tro mig, min situation är inte särskilt avundsvärd. Jag lovar. Kan garantera dig att jag ha i så fall betydligt större anledning till bitterhet än att råkat ut får några snuskgubbar på en datingsite. Nej, jag brukar inte fråga sådana saker så jag känner mig inte alls träffad. Och ja, jag tycker det är dålig stil och vi övriga får lida för det. Men vad som är frapperande är att många av er är väldigt gnälliga och faktiskt låter lite bittra i synnerhet med tanke på att ni knappt är torra bakom öronen. Hur ska ni då låta när ni är runt 40 vilket är min målgrupp när det gäller eventuell framtida partner.
    *ler* Du är rolig du som tror att mitt största problem skulle vara några snuskgubbar.
    När är man torr bakom öronen? avgörs det av ålder eller livserfarenhet?
    Är inte även du lite snar att döma att vi skulle vara bittra människor pga ett inlägg som riktar sig till en speciell grupp män, för kvinnor har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

Jag har inget behov av att varken försvara snevrida män eller kvinnor, varför har du`?
    Varför anklaga mig för att jag dömer alla män pga några?
    varför inte anklaga de män som drar ner din status isåf?
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 20:23:52 följande:
    Nu var det ju inte alls dig Cathrin som jag avsåg. Dessutom beror min reaktion just på den våldsamma generaliseringen. Men jag kan väl bara beklaga mina manliga gelikars beteende och önska er bättre ycka nästa gång
    Nä det är bara vi som inte är torr bakom öronen som inte får ha en åsikt.
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 18:49:28 följande:
    Ålder och livserfarenhet tenderar att gå hand i hand, men det är sällan något man är särskilt medveten eller i alla fall inte brukar acceptera när man är i de tidiga 20 någonting. Ni tjejer kanske kör med telepati eller i alla fall någon avancerad form av mellan raderna-läsning? Kan man tolka ditt ursprungliga inlägg på mer än ett sätt? "Vad är det för fel på män i date sidor?  det kryllar av idioter? " Börja med att läsa vad jag skriver så kan vi debattera mer sedan. Ha det gott och lycka till med MÄNNEN!
    Ja finns det så många sätt att tolka mitt inlägg på?
    Du verkar ju tolka det på ett helt annat sätt än vad jag och de andra verkar göra.
Svar på tråden MÄN