Inlägg från: Amazina |Visa alla inlägg
  • Amazina

Boende i Schweiz del 11.

Välkommen till del 11 i Schweiztråden!
    Här träffas alla vi som på något sätt har anknytning till Europas vackraste alpland!

• Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.
  • Amazina

Jag skrev dock bara meddelanden till 7-8 st... Sen pallade jag inte mer. Hoppas alla hittar hit!!

• Amazina
    kaj04 skrev 2010-02-17 21:53:55 följande:
    tack för fixandet av ny tràd! tänk att det redan är nummer 11 är det nàgra vi màste skicka vidare till? ain, tuntalisa, mamba? kan hjälpa dig sà du inte blir spärrad!
    Haha, jag copy-pastade in samma meddelande till alla men ändrade typ "hejet" till Hallå, hejhej, hejsan, hej på dig mm mm mm. Till slut kom jag inte på fler och då återanvände jag... Det gick dock bra! Är fortfarande inte avstängd från sajten. Skickade till alla som skrivit på typ de 5 sista sidorna. Men där var nästan ingen av Zürichborna, så om någon känner isg manad får ni gärna skicka till dem. Annars söker de väl efter nästa tråd så snart de insett att den gamla är stängd hoppas jag.
  • Amazina
    Räkmamman skrev 2010-02-19 18:45:22 följande:
    vad det händer grejer! fick precis ett mail av familjeliv där de saknade mig att jag glömt bort att logga in pa var trad sa länge victor kom den 23 jan sa nu är jag mammaledig ända till 1 jan 2011!!! sa fika nâgon? kram
    Jajemen!! Åker dock till Sverige nu... Men sen!!

Jag såg förresten att det fanns en "Skandinaviska-småbarnsmammor-i-Zürich-grupp" på facebook... Om någon har intresse...
  • Amazina
    kaj04 skrev 2010-02-19 19:44:26 följande:
    räkmamman: stort grattis till killen! jag är hemma med mischa (som nu är 10 mànader) o kan fika när det passar med stora killen som har chindsgi. amazonas: har lagt till mig där när kommer du hem igen? tänkte försöka fà träffa dig o tess.
    Halloj! Jag umgås inte så mycket med T längre, men visst kan vi ses!! Är hemma igen den 3e.
  • Amazina
    Ain skrev 2010-04-01 22:51:52 följande:
    hejsan! tänkte bara titta in och berätta att lille Benjamin föddes i tisdags kväll. Han var 52 cm lang och 3880g tung. Vi är fortfarande kvar pa sjukhuset och vilar upp oss,  men nu börjar jag längta hem lite
    Grattis Ain!! Vad kul!!!
  • Amazina

Nej, men om jag minns rätt så var det mycket viktigt med personbevis på engelska (max tre månader gammalt) där det står vilka far och morföräldrarna är samt vem man är gift med.

Mamba skrev 2010-04-19 21:52:19 följande:
    Hej på er! En snabb fråga, har ni behövt era vigselbevis när era barn fötts här nere? Det är ju ju enligt svensk lag inget  juridisk dokument som visar att vi är gifta, mer något symboliskt men som jag har förstått så behövs det ändå?
  • Amazina
    Mamba skrev 2010-04-20 12:24:29 följande:
    Amazonas Så du behövde inte ditt vigselbevis? Jag har hört om det där personbeviset med våra föräldras alla uppgifter på, men har också hört att folk behöver ha med sig sina vigselbevis också och det känns ju knasigt...
    Jag minns ärligt talat inte 100%igt... Men jag tror inte det. På personbeviset står ju att man är gift, med vem och sedan när. Men kolla upp det!!
  • Amazina
    Tuntalisa skrev 2010-05-19 08:48:43 följande:
    Hej alla! Jag har inte skrivit pa ett tag men jag hoppas ni minns mig. Vi har haft det jobbigt ett tag eftersom var dotter varit mycket sjuk (jag har skrivit om det i presentationen om ni vill läsa). Jag och min man stannade med henne i 2 manader i zurich, först pa Kinderspital och sen pa rehabiliteringscentrum i Affoltern am Albis. Hon mar nu bättre och vi börjar langsamt ga tillbaka till vara liv.
    Hej Tuntalisa!
    Men hu, vad jobbigt ni måste ha haft det! Jag vet mycket väl vad du skriver om (är IVA-sjuksköterska) och jag kan tänka mig att livet har varit kaos! VAD SKÖNT att hon mår bättre och att allt verkar ha löst sig! Började nästan gråta när jag läste din presentation! Många kramar från mig!!
Svar på tråden Boende i Schweiz del 11.