Hetvägg, torr bulle eller
Blev inspirerad av andra semleinlägg. Hur äter ni era semlor. I min familj har vi alltid ätit semlor i varm mjölk. Jag har smakat att äta den torr, men uuh, det är ju en helt annat sak. Vad tycker ni är godast?
Blev inspirerad av andra semleinlägg. Hur äter ni era semlor. I min familj har vi alltid ätit semlor i varm mjölk. Jag har smakat att äta den torr, men uuh, det är ju en helt annat sak. Vad tycker ni är godast?
Som den är, det blir så slemmigt att ha den i varm mjölk, jag blir illamående av att äta den så
Vi brukade äta med varm mjölk när jag var yngre och bodde hemma, men nu för tiden äter jag den hellre som den är. Godare så och inte så geggigt.
Äter den som den är, men har faktiskt aldrig provat att äta den som hetvägg. Men jag gillar inte att doppa kakor och sådant, för det blir så slemmigt att jag får kväljningar, så jag tror inte att det är något för mig
De godaste semlorna gör de på Einars Konditori i Uddevalla. De med vaniljkräm och grädde Mums! (vanilj istället för mandelmassa, men deras mandelmassa är också god)
Jag vill ha den ren, som den är, geggigt annars.
Tycker att det är läskigt när bullen löser urr sig i mjölken, blir som välling. Sen gillar jag inte att ha mjölk till min havregrynsgröt heller...
När jag fortfarande åt selmor (eller slemor som vi kallar dem) så tog jag först av locket och åt det. Sen skrapade jag av all grädden och la den till sidan, skrapade av nästan all mandelmassa och sen la jag tillbaks en femtedel av grädden och åt den så. Tycker att det är alldeles för mycket grädde och äcklig mandelmassa i dem.
Nu tåler jag inte längre bullen så det är bara florsockret som tilltalar mig, rätt poänglöst att äta slemor för mig men det är ingen förlust.
Ni som tycker att det är geggigt, det är det inte alls, den får bara en ljuvlig konstistens som inte ska beskrivas med ordet geggig:)
UTAN varm mjölk (uppblött bulle, urk *ryser*) och utan mandelmassa, istället vaniljkräm. I år har Ica Maxi börjat göra semlor med vaniljkräm, tjohooo! (jag är allergisk mot mandelmassa, ja - jag vet att vaniljkräm inte är renrasigt i semelsammanhang!