• DenNamnbitne

Hetvägg, torr bulle eller

Blev inspirerad av andra semleinlägg. Hur äter ni era semlor. I min familj har vi alltid ätit semlor i varm mjölk. Jag har smakat att äta den torr, men uuh, det är ju en helt annat sak. Vad tycker ni är godast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hetvägg, torr bulle eller
  • Linda1976
    DenNamnbitne skrev 2010-02-18 12:20:09 följande:
    Varför ska man inte fortsätta med en fin tradition, när det dessutom är mycket godare? De som inte tycker om det har fått en felaktig uppfostran (medveten om aggressiv attityd)
    Majoriteten tycker det är en geggig sörja, du gör det inte Ingen tvingar dig att sluta, och ingen tvingar oss andra att börja
    Du är bara 20 år, du har rätt att vara aggressiv
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • DenNamnbitne
    Rigmor Mortis skrev 2010-02-18 12:59:31 följande:
    Utan mjölk förstås. Vill jag äta slemmig gröt äter jag något annat. 
    Har du testat?{#lang_emotions_yell}
  • Mynta
    Rigmor Mortis skrev 2010-02-18 12:59:31 följande:
    Utan mjölk förstås. Vill jag äta slemmig gröt äter jag något annat. 
  • Hallonröd

Väljer att äta den som den är...och JA,  jag har provat att äta den med varm
    mjölk {#lang_emotions_throwup} 
    Varm mjölk över huvudtaget är vedervärdigt {#lang_emotions_undecided}

// Bad sound kills good music...
  • Marma

hettvägg e godast  ska äta det på tisdag då hela familjen hemma...längtar redan...

• Karamellan

Röstade på att jag äter den som en bulle, men det händer någon gång emellanåt att jag kör på hetvägg istället. Grodsemla (med mandelmassa och grädde blandat) passar dock inte så bra till det, och det är sådan jag helst äter.

I gotta have more cowbell, baby!
  • Ankmor

Hetvägg med extra kardemumma.

Det stavas JU inte JUH !!!! Lär er det någon gång!!!
  • Bjornis

Bulle, grädde och massa florsocker. Ibland vaniljkräm i men är nog godast utan. Eller bara själva släta bullen! Mums!

• DenNamnbitne

12% av de som svarat tycker bäst om gammaldags hetvägg, däribland jag. Åt det som senast igår, och det kan man aldrig få för mycket utac{#lang_emotions_innocent}

• FrejaMariah
    Linda1976 skrev 2010-02-18 08:17:20 följande:
    Har den?? På Maxi heter den bara vaniljsemla? hm... har googlat och hittar inget namn! Där har du ett mission Mamma Freja! För det vore ju trevligt om det hette nåt!
    Jag blandade igop den med den varianten som mandelmassan och frädden är blandad i {#lang_emotions_tongue_out} Men är det vanilj i så är det juh en vaniljsemla och ingen semla
Svar på tråden Hetvägg, torr bulle eller