• DenNamnbitne

Hetvägg, torr bulle eller

Blev inspirerad av andra semleinlägg. Hur äter ni era semlor. I min familj har vi alltid ätit semlor i varm mjölk. Jag har smakat att äta den torr, men uuh, det är ju en helt annat sak. Vad tycker ni är godast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hetvägg, torr bulle eller
  • FrejaMariah

Bulle+grädde+mandelmassa= semla

Bulle+grädde+vaniljkräm=?? (Inte är det semla iaf..Den HAR ett eget namn)

• Linda1976
    Mamma Freja skrev 2010-02-17 22:25:32 följande:
    Bulle+grädde+mandelmassa= semla Bulle+grädde+vaniljkräm=?? (Inte är det semla iaf..Den HAR ett eget namn)
    Har den?? På Maxi heter den bara vaniljsemla? hm...
    har googlat och hittar inget namn! Där har du ett mission Mamma Freja! För det vore ju trevligt om det hette nåt!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • annca

Som en bulle.
    Varm mjölk = uörkkk! Mjölk öht = blää!
    Minns att mormor o morfar ville ha med varm mjölk, men bara tanken får det att vända sig i magen. Aldrig ens när jag var liten gillat mjölk.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Mynta

Utan mjölk!! Mjölk ska drickas kall, i glas. Avskyr när det blir smulor och grejs i... Samma sak med bullen, den blir geggig och degig och blä. {#lang_emotions_throwup}

• Linda1976
    Mynta skrev 2010-02-18 09:09:48 följande:
    Utan mjölk!! Mjölk ska drickas kall, i glas. Avskyr när det blir smulor och grejs i... Samma sak med bullen, den blir geggig och degig och blä.
    Men eller hur! Det är väl ingen som får för sig att lägga ett wienerbröd eller en muffins i varm mjölk. Bara för att man blötte upp gamla bullar förr i tiden, så måste man inte fortsätta
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • isisisis

Jag äter på bägge sätten.
    Oftast torr,men ibland är det gott med varm mjölk.
    Köper jag semlor som har en väldigt tjock och torr botten så blir det i mjölk

• Zixi
    Mynta skrev 2010-02-18 09:09:48 följande:
    Utan mjölk!! Mjölk ska drickas kall, i glas. Avskyr när det blir smulor och grejs i... Samma sak med bullen, den blir geggig och degig och blä.
    Håller helt med (fast jag vill ha cacao och socker i min mjölk, alternativt kaffe). Kan verkligen inte förstå de som gillar smulor i mjölken... varken hetvägg eller kakor doppade i mjölk eller annan dryck verkar vettigt i min värld.
    Juli - 2010
  • DenNamnbitne
    Linda1976 skrev 2010-02-18 09:51:39 följande:
    Men eller hur! Det är väl ingen som får för sig att lägga ett wienerbröd eller en muffins i varm mjölk. Bara för att man blötte upp gamla bullar förr i tiden, så måste man inte fortsätta
    Varför ska man inte fortsätta med en fin tradition, när det dessutom är mycket godare? De som inte tycker om det har fått en felaktig uppfostran {#lang_emotions_cool}(medveten om aggressiv attityd)
Svar på tråden Hetvägg, torr bulle eller