• Evii

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Hello Jag e evi snart 20 år och har haft diagnosen bipolär typ 1 sen 2005.. är gravid med första barnet och mår för första gången på länge BRA! inga men och förutom jag mår BRA!!! Haha kändes skönt att säga det

• Evii
    Maia skrev 2010-03-22 06:38:36 följande:
    Hej Evi! Äter du inga mediciner heller? Jag fick barn 08 och var på en låg dos antidepp. Fast då visste de inte att jag var bipolär mm. Roligt att höra att du mår så bra! :) Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 18? eller de e 17+0 iallafall.. 
    Jag har ätit sååå mkt mediciner sen jag fick min diagnos.. innan jag blev gravid stod jag på 8 olika mediciner om dan.. nu har jag en vid behov! Det känns som att jag är en annan människa nu när jag är gravid! Hoppas de håller i sig!! 
    Vilken typ av bipolär har du?
  • Evii

Mådde super ett tag. Nu kan jag inte sova pga ångest. Grova panikångest attacker. Blääää

• Evii

Det är Juli!! För första gången på 6 år är jag inte manisk!!! Och det är sommar!!!!!!!!!

• Evii
    Anonym (sjuk) skrev 2011-03-06 00:07:20 följande:
    Hej!
    Jag lider av biplolär sjukdom och har funderingar kring förlossningen.. hur har ni med bipolär sjukdom tagit er igenom en förlossning? Har ni gjort kejsarsnitt eller fött vagnilat? Jag är rädd att min sjukdom ska påverka min förlossning väntarp å samtal osv med special läkare osv inom detta område. mnen skulle gänra villja veta hur det gått för er? Har ni som valt att föda naturligt ångrat ert beslut?? Vet inte hur jag ska göra..
    Jag födde normalt och ångrar det absolut inte. Jag fick stanna några dagar extra på BB och fick göra en "psykiatrisk bedömning" innan hemgång. Jag satte in seroquel 2 dagar efteråt då jag vet att den har en lätt antideprissiv effekt. Lite babyblues men inte mer än så.Seroquel funkade som tur är med amningen och min dotter på snart 7 månader ammas fortfarande. Då min sambo inte har sett mig dålig är min diagnos svår för honom att ta till sig och har därför inte hjälpt till speciellt mycket. Men jag lärde mig snabbt att skita i disken och att sova när bebisen sover. Nu börjar de ljusna och jag hoppas att jag slipper manin som kommer därmed. Hoppas allt går bra för dig!!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2