Jag skriver av mig lite sålänge och förklarar varför jag tror att jag kanske är bipolär.
Jag minns att jag redan i första klass mådde dåligt ofta. Jag har varit mullig i stort sätt hela mitt liv och det var något som jag mådde väldigt dåligt över i skolan, speciellt när jag såg att de smala tjejerna fick mer uppmärksamhet av både lärare, kompisar och killarna. Men mest var jag inåtriktad och "är du blyg?/vad blyg du är" är något jag hört så att öronen blöder. Jag har haft kompisar hela livet dock, aldrig ensam. Jag har alltid älskat att "fjanta mig" och jag var en av klassens clowner. Gick på teater och älskade det för där fick man spela ut allt man hade inom sig. Min mamma fick alltid höra efteråt att "men oj, jag/vi trodde att hon var så blyg men så spelar hon teater sådär!" och mamma var själv förvånad.
Riktigt dåligt började jag må i 7an och skolkade tre dagar i veckan med en kompis. Fast redan i fyran började jag skolka, men då skyllde jag på någon fysisk åkomma fast jag mådde dåligt psykiskt (det förstod jag ju inte då dock, jag kände mig bara ledsen). Lärarna påpekade inget eftersom jag presterade rätt så eller väldigt bra när jag väl var i skolan.
Första självmordsförsöket kom när jag gick i 8an. Jag var på fest, var full och alla känslor bubblade upp så jag drack en halv "sjuttis" i ett svep i min ensamhet i en garderob, gick ut och satte mig på balkongen för att frysa ihjäl (det var vinter). Sen minns jag inget förrän jag vaknar av att jag spyr för att någon har tryckt ner något i min hals. Jag umgicks med folk som var äldre än mig och de fattade väl att jag behövde spy för att jag hade däckat. Fick massa vatten och dom bar in mig i ett sovrum där jag låg och skakade av köld.
Vaknar dagen efter och åker hem som om inget hänt. Säger inget till någon.
Får mina första antidepressiva tabletter när jag går i 9an. Slängerdom efter ett halvår då jag tycker att jag mår hur bra som helst bortsett från vissa dagar.
Sedan börjar jag i gymnasiet. Går ett halvår. Hoppar av.
Börjar gymnasiet på nytt med stor lust. Hoppar av. Denna gången mår jag ännu värre och får nya antidepp.
Börjar gymnasiet för tredje och sista gången. Går ett år och får mvg i alla ämnen utom matte. Slutar med medicinen på eget bevåg, går inte till läkaren.
Börjar mitt andra år på gymnasiet men det går inte så bra. Är där två gånger i veckan högst. Hoppar av efter ett halvår. Gör självmordsförsök med sömntabletter och vin men morsan hittade mig och tvingade mig att spy.
Var inlagd en eller två dygn, sen fick jag panik på de andra som var där och ljög ihop att jag mådde mycket bättre så jag fick åka hem.
Slutade med medicinen igen men mådde piss mest hela tiden. Mamma tvingade mig till läkaren igen och nu har jag ätit antidepressiva i 1½ år och får inte sluta förrän läkaren säger till. Strängt uppmanad pga min tidigare historia med avslutad medicinering.
Jag mår mest dåligt, men ibland har jag väldigt bra dagar då jag bara skuttar ut och går långpromenader, träffar folk, ringer folk, shoppar och flänger runt. Sen säger det pang och jag kommer inte upp ur sängen knappt. Under mina dåliga perioder isolerar jag mig och tvingar mig ut för att handla mat (bor själv).
Skulle kunna skriva mycket mer men jag tror inte någon orkar läsa det om någon ens orkat läsa vad jag skrivit nu :-P
Jag är 22år om någon undrar.