Inlägg från: Anonym (störd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (störd)

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Jag satte "störd" som signatur nu, det är jag som skrivit här ovan med en massa störningar

Jasså har det varit bråk i tråden?

Klart det måste finnas folk som blir bättre! jag räknar med att bli bättre av medicin! Det bara måste bli så. Utifrån mina symptom så hoppas jag på en blandbehandling med Litium och Antiepileptika.

• Anonym (störd)

Jag tänker mig att om jag ska ha fler barn så får det bli planerat med en nedtrappning och avslut på medicineringen innan jag blir gravid. Jag har klarat mig i 28 år utan medicin så jag ska nog klara mig ett par år för graviditet och amning i framtiden också.

Sen detta med medicin under graviditet eller ej är ju knappast något som behöver diskuteras (eller bråkas) om eftersom det är något beslutas indivituellt i samråd med den egna läkaren utifrån varje patient, symptombild, läkemedel, dos osv. Inget som man kan säga generellt att så här SKA man göra och inte.

• Anonym (störd)
    Zyfox skrev 2011-01-13 01:32:29 följande:
    Jag måste fråga er om ni blir aggressiva å slåss ibland?
    Agressiv = O JA!!! slåss = Nej
  • Anonym (störd)

Iväg till läkaren om ett par timmar här nu då undrar vad det blir för medicin OM det blir medicin...

• Anonym (störd)
    Anonym (störd) skrev 2011-01-17 11:29:08 följande:
    Iväg till läkaren om ett par timmar här nu då undrar vad det blir för medicin OM det blir medicin...
    Det blev Lamictal (Lamotrigin) så nu går jag på upptrappning.
  • Anonym (störd)
    Skål I love life!!!!!!!!!!!  Hjärta 
  • Anonym (störd)

Varit mycket sjukskriven i perioder, endast jobbat kortare tider, varit arbetssökande, mammaledig osv.

Nu pluggar jag heltid.

Jag mår MYCKET sämre av att gå hemma och släpa och det är inget jag alls drömmer om, men är ibland oförmögen att klara av att hålla igång en sysselsättning. Hoppas på att medicinen ska göra sitt här.

Jag vill BLI något, jag vill JOBBA, inte gå hemma och lyfta bidrag och vara en belastning för samhället.

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2