Inlägg från: Anonym (sjuk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sjuk)

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Hej!
    Jag lider av biplolär sjukdom och har funderingar kring förlossningen.. hur har ni med bipolär sjukdom tagit er igenom en förlossning? Har ni gjort kejsarsnitt eller fött vagnilat? Jag är rädd att min sjukdom ska påverka min förlossning väntarp å samtal osv med special läkare osv inom detta område. mnen skulle gänra villja veta hur det gått för er? Har ni som valt att föda naturligt ångrat ert beslut?? Vet inte hur jag ska göra..

• Anonym (sjuk)
    Anonym (jessibell) skrev 2011-03-06 10:05:28 följande:
    På vilket sätt tror du att sjukdomen kommer påverka förlossningen?

Personligen är jag rädd för att få en panikångesattack pga smärtan då jag fått det förr vid smärta. Och den smärtan är säkert inget jämfört med förlossningssmärta.
    Jo men det är percis samma sak som jag är rädd för, jag är rädd för just panik ångest vid för hög smärta pgr av att jag fått det vid flera tillfällen förr.. Får även panik ångest av att känna något "konstigt" i min kropp syftar då på det olika bedövningarna man kan få.. pgr av förr när jag vart på sjukhus pgr av smärta fått något konstigt vilket lätt till panik ångest osv..
  • Anonym (sjuk)

Jag har pratat mycket om detta med min BM och hon vet om detta men hon har skickat mig vidare till det BB jag valt för att få hjälp med min förlossningsplanering och få träffa dom som jobbar där och dom mig osv så jag kan känna mig trygg men det går så segt känns det som och det börjar närma sig nu.. Man vet ju aldirg när bebis behagar att dyka upp så att säga så det är lite tufft.. Men vill verkligen föda naturlöigt är som sagt rädd för smärtan och panikångesten och att ajg ska hamna i en depp fas å inte ta till mig mitt barn eller attt jag kommer bli en dålig mamma pgr av min diagnos..

• Anonym (sjuk)
    Anonym (jessibell) skrev 2011-03-07 11:31:20 följande:
    Har ni ammat efter förlossningen? Jag hade nog inte klarat av att ta hand om barnet utan medicinerna i kroppen...
    Tog du medeciner under grav också ?
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2