Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
Cherrybaby skrev 2010-03-06 14:59:29 följande:
min sambo kastade ut mig, så nu känner jag mig hemlös, sitter hemma hos mamma, har inte ens ett rum, har en säng jag kan sova i men ingen plats för mina saker, har allting i stora ikea påsar.  vet inte hur jag ska orka med att fortsätta när inte ens min pojkvän orkar med mig, jag har alltid bara gjort saker för alla andra skull, men vems skull lever jag för nu då? han vill inte ens träffa mig, han behöver vara själv säger han..  vill inte ligga inne på psyket sista tiden jag är hemma.. men vet inte riktigt vad jag ska göra annars. det är väl bara att fortsätta hoppas på att någonting löser sig, med tiden..  självhatet är för stort, hur ska jag kunna älska mig när ingen annan orkar göra det? kan det vara så att han behhöver distans till allt o få fundera på om han orkar? han måste ha levt i en stor skräck att du ska skada dig själv. vet själv hur den känslan är för en anhörig att leva med den skräcken då jag som mamma levt med den då min son velat dö tex. lämna honom ifred ett tag så får du se om han hör av sig. o du behöver jobba med din självbild o lära dig älska dig själv för som den gamla kryschan säger så är det svårt för andra att älska en så länge man inte älskar sig själv. ska själv börja jobba med min självbild med min samtalskontakt då jag inte tycker om mig själv. säg till dem på behandlingshemmet att du behöver jobba med detta. o du ska leva för din egen skull o inte för andras. ge inte upp. när ska du till behandlingshemmet?
  kan det vara så att han behhöver distans till allt o få fundera på om han orkar? han måste ha levt i en stor skräck att du ska skada dig själv. vet själv hur den känslan är för en anhörig att leva med den skräcken då jag som mamma levt med den då min son velat dö tex. lämna honom ifred ett tag så får du se om han hör av sig. o du behöver jobba med din självbild o lära dig älska dig själv för som den gamla kryschan säger så är det svårt för andra att älska en så länge man inte älskar sig själv. ska själv börja jobba med min självbild med min samtalskontakt då jag inte tycker om mig själv. säg till dem på behandlingshemmet att du behöver jobba med detta. o du ska leva för din egen skull o inte för andras. ge inte upp. när ska du till behandlingshemmet?

grattis till graviditeten o till att du mår så bra nu. men var beredd på att det kanske inte håller i sig för ofta mår man bättre under graviditeten men sen kommer skiten tillbaks igen. vill inte måla fan på väggen utan bara förbereda dig på att det kan bli så. ska givetvis hålla tummarna för att det inte blir så för dig. njut av graviditeten nu o ta det som det kommer isåfall
  grattis till graviditeten o till att du mår så bra nu. men var beredd på att det kanske inte håller i sig för ofta mår man bättre under graviditeten men sen kommer skiten tillbaks igen. vill inte måla fan på väggen utan bara förbereda dig på att det kan bli så. ska givetvis hålla tummarna för att det inte blir så för dig. njut av graviditeten nu o ta det som det kommer isåfall