Anonym skrev 2010-10-11 17:29:46 följande:
Tyckte bara att svaret jag får från en "erfaren" bipolär var ganska trist, för då kan ju alla bara säga så till alla i den här tråden, gå till din läkare, jag vill ju bara veta om andra också har det så i perioder med självkänslan, precis som andra här får skriva om att de i perioder handlar för mycket. 
Jag blev iallafall skitledsen av att få höra at jag gömmer mig bakom min diagnos och vänd dig till läkaren, jag har inte samma rätt att prata om hur det käns, kanske är för att jag aldrig skrivit med min signatur eller vadsomhelst men jag orkar inte, nu har jag iallafall skrivit av mig vad jag tycker om konstiga svar i en tråd där alla brukar stötta varandra.
Skrev jag någongång, gå till din läkare? Otroligt tråkigt att somliga skall missuppfatta eller som att man vill ta åt sig. Man kan faktiskt välja, tro de eller ej! 
Jag menar verkligen inget illa, ber om ursäkt om du tog detta fel. Självklart skall du skriva här om hur du känner. Jag har själv tjatat att jag tycker folk kommenterar lite. 
De här med att gömma sig bakom en diagnos betyder att man tar ansvar för sina problem och de gör ju du i och med att du söker svar. Sen är alla olika, för mig så känner jag igen de med självkänslan men för min del så har de inte haft med min sjukdom att göra utan mera mig som person, att jag haft en tuff barndom osv. Men jag menade bara att man kan gå djupare med sig själv hos en beteendevetare eller psykolog, kontaktperson. Finns även cirklar där man kan träffa andra bipolära och prata om olika ämnen. 
Någon mer som har problem med raka svar..?? Kanske bäst för mig att lämna tråden???