• Ogi

Tejpa öron??

Vår son (7 mån) sover på kudde och det gör att hans öron väldigt ofta är vikta framåt. Han har nu ganska utstående öron jämfört med hur de var när han var mindre, men jag vet inte om det har att göra med kuddliggandet eller inte. Jag får ibland höra från äldre släktingar att jag minsann borde tejpa hans öron så att de inte förblir utstående.

Vad är detta för trams? Inte funkar det väl att tejpa hans öron..? Har någon där ute tejpat sina barns öron och hur blev resultatet i så fall?
  • Svar på tråden Tejpa öron??
  • Ogi
    Jiinii skrev 2011-03-09 10:57:12 följande:
    aldrig hört talas om detta.... men brallison har ovanför verkar ha ett bra mer skonsamt tips...
    eller låt barnet sova utan kudde kan han inte vända sig?? ligger han alltid på rygg?
    Det var ett år sedan jag skrev denna tråden och då låg han ALLTID på rygg. Han lärde sig inte sitta förrän han var 9 månader och han hatade verkligen att ligga på magen.

Jag tejpade inte, för han hade så mycket hår att det kändes onödigt att plåga honom med borttagning av tejp från håret. Jag försökte istället att alltid stoppa in öronen, när han låg på kudde.

Han har fortfarande utstående öron... Men det berör mig inte så mycket. Vi får se vad han själv tycker när han blir äldre.
Svar på tråden Tejpa öron??