• Dipsy

    Del 4: Vi gravida från Dr S solstrålar

    nu har jag oxå hittat hit....

    Fina: så underbart att ni fick höra hjärtljuden....

    var oxå till bm i går och fick lyssna på bebben....det är så skönt....

    allt såg bra ut förutom hb som var lite lågt 115 så det blir till att äta nifferex....

  • Dipsy

    Fina: vecka 19 är det rutin ul som alla gravida blir erbjuden att göra....i vecka 32 får de som gjort ivf ett tillväxt ul....och så kan man ju få göra ett antal innan vecka 19...har inte ni fått göra det???

  • Dipsy

    Fina: ja jag börjar bli stel och otymplig...ont i ryggen och täppt i näsan och näsblod har jag haft...kanske beror det på trombylen....fast med sonen åt jag inget trombyl och då blödde jag näsblod ändå kommer jag i håg....
    men förutom det så mår jag bra

  • Dipsy

    hur uppfattar ni umeå efter ni plussat???

    sista gången som vi gjorde äggplock så blev solensteen arg på mig för att jag frågesatte varför jag inte får rätt smärtlindring från början....
    har hela tiden ökat dosen efter varje plock med repliken du får maxdos nu...vilket jag inte fått...sista gången fick jag nått helt annat...men ont gjorde det...

    efter jag plussat så har han ringt och gratulerat och varit jätte len på rösten och vill att man ska skicka in papper på hur det gått osv...och påpekat att vi har fortfarande en kvar i frysen...är det för att få bra betyg och att man ska återkomma tro???

    annars har jag varit nöjd med dom i det stora hela....förutom det här med smärtlindringen...

  • Dipsy

    Hop: ja alla känner detta med smärta olika...men man känner sin egen kropp bäst...och det tycker jag de ska ta till vara på när man gjort ett flertal plock med facit i hand att det var alldeles för lite smärtlindring...jag har fått 20mg stesolid som mest men det har ändå inte tagit....de började med 5 mg och jag vet sen tidigare att jag är svår medicinerad just vad det gäller smärtstillande eftersom jag äter i vanliga fall oxå det efter en krock....men de lyssnade inte förrän efter mycket tjat och förklaringar....jag har heller inte varit speciellt drogad efter plocket utan vi har kunnat lämna rummet direkt efter fikat...ca trekvart efter plocket och vi har gått på stan och ätit osv....även om jag varit trött och haft ont...men det har väl med hela situationen att göra antar jag...
    men som sagt i det hela så är vi nöjda...önskar bara att de lyssnat lite bättre på mig när det gäler smärtlindringen.....

  • Dipsy

    vilken vecka är ni andra i....?

    jag är i vecka 21....alltså 20+3

    känner den mer och mer hur den buffar runt där inne...vilket känns jätte skönt...

  • Dipsy

    Snövitsmatte: vi har satt in 2 embryon varje gång....och nästan alla gånger två av toppkvalité...så det är verkligen lite lotteri...men det sista som överger människan är hoppet....

    blomster: kromosomavikelse??? har ni fått veta vad för något?? så ni ska göra fostervattensprov och kolla om barnet har det..? alltså är det ärftligt? ursäkta om jag är frågvis....

    själv vaknade jag ganska utvilad faktiskt ryggvärken som jag hade igår och bara ville gråta var borta men då hade huvudvärken tagit över...med ögonvärk...
    mitt blodtryck var bra så jag vet inte vad det beror på...

  • Dipsy

    blomster: oj jag förstår att du är mer än orolig...hoppas provet visar på bra värden...när ska du göra det? när de gör ivf kan de då välja bort denna typ av avikelse??

    ja man är så glad att man kan få hjälp att bli gravid men det är inte alla som förstår det...men man måste nog ha upplevt denna längtan för att kunna förstå...

    min syrra är väldigt klumpig hon med...hon tror att det är okej att säga saker för att jag har barn redan men längtan efter barn blir inte mindre för att man har eller inte har sen tidigare...hon kan berätta saker i detalj hur hennes kompis upplevde en abort och liknande och jag VILL INTE höra...jag menar det är ju ens största oro just nu att något skulle gå fel...

    och morsan som har sprutat ut ungar kan heller inte förstå...jag förväntar inte att någon ska förstå men jag förväntar mig ödmjukhet...vi kom in på detta med barn...hon vräker ur sig något om att man inte kan disigna barn...om denna artikel om paret som har en dödsjuk son och en son som kommer att utveckla samma sjukdom och för att kunna räddas så gick de via ivf och skaffade ett syskon som matchade sonens blodgrupp? vilken förälder hade inte gjort något sådant...
    hon har även sagt att hon aldrig skulle vilja ha någon annans ägg...men det är ju bara okunskap eller  inte upplevda egna erfarenheter....visst man kan få tycka vad man vill men behöver kanske inte säga det till någon som man vet har svårt att bli med barn...eller just går igenom en behandling....jaja tur att det finns detta forum som man kan få förståelse och pepp....

  • Dipsy

    Mrs sara: man känner molvärk genom hela graviditeten...ibland mindre ibland mer...växtvärk...ligamenten töjjer sig...helt normalt...

  • Dipsy

    man ska nog försöka strunta i alla symptom även om det är svårt jag vet...men jag har aldrig fått större bröst som alla pratar om (även om min sambo brukar påtala det) men de är lika små som innan ömma bröst har jag haft från och till men främst när jag tog progesteron, järnsmaken i munnen har jag kännt nu på senare tid och kan nog förklaras att jag har så mycket näsblod....men alla graviditeter är den andra olik...så försök att lita på pluset...jag hade själv jätte svårt att tro det...och har det fortfarande...men nu blir jag påmind med jämna mellan rum att det finns en liten där inne som buffar runt

Svar på tråden Del 4: Vi gravida från Dr S solstrålar