• GammE

vaknar varje natt runt 3 och är jätte ledsen

Hej!
    Jag har en dotter som är snart 7 månader. Från att hon var 1 1/2 mån. har hon sovit genom hela natten till 6-7på morgonen.
    När hon var ca 5 mån flyttade vi över henne till spjälsäng i stället för vagga och lät henne även sova i sitt egna rum. Vårat rum ligger mitt imot hennes så vi ser tom in till henne från vår sängen. Hon somnar lätt på dagen och när hon vaknar hojtar hon till. Vid nattning somnar hon också utan problem men så började hon vakna flera gånger under natten vid 5 mån ålder. Hon var inte ledsen utan bara vaken så jag började lägga henne i vår säng runt 5 tiden och ge henne mat så att hon somna om (dumt- jag vet) Det har jag slutat med nu- hon vill inte heller ligga där... Men nu vaknar hon varje natt runt 2-3 tiden och är jäääätteledsen istället. Hon rullar runt på mage och bökar runt i sängen.Jag har även bullat upp lite avlånga kuddar brevid henne. Ibland fungerar det att ge henne välling så att hon somnar om men hon kan vara vaken ca 2 el 3 timmar, ungefär till 4-5 tiden innan hon somnar om.
    Jag hoppas på att det är tänderna som vill ut- men över 2 månader har det hållt på nu ju...
    Jag är sååå trött och att hitta på massor av skoj på dagen är så svårt när man försöker ta igen sömnen så fort hon sover på f.m.
    Mvh Emma

Svar på tråden vaknar varje natt runt 3 och är jätte ledsen