• Nalle Puh73

Ni som inte dricker kaffe, har ni det ändå hemma?

Hur gör ni där ingen av er dricker kaffe.
    Har ni kaffe hemma ändå så ni kan koka/brygga när ni får främmande?
    Har tänkt så många gånger att man borde köpa hem så man kan bjuda på kaffe men samtidigt så hinner ju kaffet bli dåligt när det används så lite.
    Pulverkaffe säger ju alla smakar apa, så det är väl inget att satsa på eller?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Ni som inte dricker kaffe, har ni det ändå hemma?
  • Stårschan

Tidigare drack vi aldrig kaffe hemma (bara borta) men vi hade pulverkaffe hemma för gäster. Jag har aldrig hört någon tacka nej till det när det bjuds, och har aldrig rynkat på näsan åt det själv heller. Jag tror inte att vanligt folk är såna jäkla kaffegourmeter som de glassiga trendmagasinen vill ha det till.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Hannah76

Jag dricker kaffe, och oftast dricker jag pulverkaffe hemma. Får för mig att jag inte dricker så mycket kaffe, så det är onödigt att släpa fram perkulatorn (vill inte ha en massa grejer framma). Men jag dricker nog en hel del..=)

Finns ju äckligt pulverkaffe.

• Anova

Precis, det är skillnad på pulverkaffe och pulverkaffe. Vissa är riktigt bra.
    Då jag bodde ensam och inte drack så mycket kaffe (dvs inte varje dag, bara då det var besök) så hade jag kaffe i frysen i påsar som togs fram då det vankades besök.

• kinapuff

Min man dricker kaffe lite då och då men inte varje dag så vi har kaffe hemma men hade jag bott själv så hade jag inte haft kaffe och kaffekokare bara för gäster. Nescafe hade jag nog haft, då behöver man ju inte kaffemaskin.

• JBC

Jag och sambon dricker inte kaffe hemma speicellt ofta, men det händer (ungefär 1 ggr mån). Vi har det hemma och jag tror inte det hinner bli speciellt dåligt mellan gångerna. Tre födelsedagar på ett år samt några fikor utöver det så har man nästan gjort av med ett paket.

• tjej87

Varken jag eller sambon dricker kaffe, han dricker dock på jobbet för att hålla sig pigg men inte annars. Vi har snabbkaffe hemma om min pappa eller sambons pappa kommer och hälsar på för dom brukar vilja ha en kopp... Även för andra gäster såklart men det är oftast våra pappor som vill ha kaffe :)

• monsterbullen

Varken jag eller sambon dricker kaffe hemma. Sambon dricker på jobbet och jag kan dricka kaffe någon gång om jag ute och fikar.
    Men, vi har ju vänner som dricker kaffe och då känns det ganska naturligt att ha det hemma. Har både pulverkaffe och annat kaffe. Vi har en bryggare och en perkulator, eller två perkulatorer till och med.  (Verkar som att folk tycker att det är en jättebra present till de som inte har kaffegrejjer hemma...)
    Jag är totalt borta när det kommer till kaffekokning. Jag vet inte hur man gör och jag tycks aldrig lära mig då det är så långt mellan gångerna. Jag brukar lära mig när jag är den som är tvingad till att göra kaffe och då frågar jag de som ska dricka hur i hela friden man gör :P

Vad det gäller pulverkaffe så har jag rätt många vänner som inte bryr sig om vad det är för sorts kaffe. Bara det är något slags kaffe så är de nöjda.

• Kulta17

Du kan ju köpa hem lite malet kaffe (man kan ju mal själv i de flesta butiker nu och bestämma hur mycket man vill ha). Bara så du har för ett par koppar. Annars kan väl de kaffedrickandes dricka någon annan gång eller hur?

• Hannah76
    JBC skrev 2010-02-19 14:29:53 följande:
    Jag och sambon dricker inte kaffe hemma speicellt ofta, men det händer (ungefär 1 ggr mån). Vi har det hemma och jag tror inte det hinner bli speciellt dåligt mellan gångerna. Tre födelsedagar på ett år samt några fikor utöver det så har man nästan gjort av med ett paket.
    Men är ett öppnat paket gott så länge?
  • Aaglars

Jag har alltid haft kaffe hemma - även på den tiden när jag inte drack. Och nu när jag själv dricker vet jag vilken besvikelse det är när folk INTE har det hemma!

Svar på tråden Ni som inte dricker kaffe, har ni det ändå hemma?