• Nalle Puh73

Ni som inte dricker kaffe, har ni det ändå hemma?

Hur gör ni där ingen av er dricker kaffe.
    Har ni kaffe hemma ändå så ni kan koka/brygga när ni får främmande?
    Har tänkt så många gånger att man borde köpa hem så man kan bjuda på kaffe men samtidigt så hinner ju kaffet bli dåligt när det används så lite.
    Pulverkaffe säger ju alla smakar apa, så det är väl inget att satsa på eller?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Ni som inte dricker kaffe, har ni det ändå hemma?
  • linjes

Vi har neskaffe hemma,hade kaffekokare förrut men efter att svärmor hade sönder den andra på raken så sket vi att skaffa en ny
    Vill folk ha kaffe här blir det pulver

• feelings

Innan när vi inte drack kaffe i mitt hushåll så köpte min mamma ett paket och la i frysen ..

Jag har 3½ barn ... ;)
  • SuzR

ja, i fall man får oväntat besök...hehe

jag är te drickare och min sambo också men dricker kaffe ibland. Vi har kaffe för vi vet att det finns folk som dricker och då är det lika bra att alltid ha det hemma. Vi har dessutom en kompis som alltid vill ha kaffe efter maten och då ser vi till att ha det för hennes skull:)

• Kulta17
    Hannah76 skrev 2010-02-19 14:43:30 följande:
    Men är ett öppnat paket gott så länge?
    Ett färdig malet paket kaffe blir egentligen kasst så fort du öppnar påsen! Så att ha ett som inte dricks på en månad... ja räkna u själv. Men det förståss de flesta bryr sig inte, bara det är koffein MEN om man druckigt kaffe (espresso mm) som precis är malt vet man skillanden.
  • La Lola

Självklart (för det är det för mig) har vi kaffe hemma o en perkulator.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • MajaLarsson

jag dricker inte kaffe men jag hade kaffekokare undanstoppad i ett skåp när jag bodde helt själv. Hade vattenkokare å nescafe oxå å dom flesta nöjde sig med det!

Å dom som inte ville dricka sånt fick helt enkelt köpa med sig ett kaffepaket!

• Odile
    Kulta17 skrev 2010-02-19 16:18:46 följande:
    Ett färdig malet paket kaffe blir egentligen kasst så fort du öppnar påsen! Så att ha ett som inte dricks på en månad... ja räkna u själv. Men det förståss de flesta bryr sig inte, bara det är koffein MEN om man druckigt kaffe (espresso mm) som precis är malt vet man skillanden.
    man kan lägga det öppna kaffepaketet i frysen, så håller det längre. Men det är klart att det är godare med helt nyöppnat kaffe.
  • Scaniamamma

Jag dricker inte kaffe men sambon gör ibland. Men är han bara sugen på en kopp så har vi snabbkaffe hemma och det verkar funka alldeles utmärkt de med. Vi har gevalias snabbkaffe och det är tydligen bättre än många andra snabbkaffe sorter.
    Men vi har även vanligt bryggkaffe och bryggare om det kommer mer folk el om han ska ha med sig på jobbet (kör lastbil)

• sahara

Jag är tedrickare och har aldrig tyckt om kaffe.Min sambo dricker kaffe så vi har alltid kaffe hemma förstås.

När jag var singel hade jag ändå både kaffebryggare och kaffe hemma.Många vill ju ha kaffe fast jag har svårt att förstå det.

• hannis

Vi dricker inte kaffe men har alltid pulverkaffe hemma för eventuella gäster. Att ha filter, kaffebryggare och bryggkaffe fast vi inte dricker kaffe tycker jag inte är nödvändigt. Eventuella kaffedrickare lär knappast dö av att dricka te eller pulverkaffe.

• Fnollan

Självklart har vi "riktigt" kaffe hemma. Skulle kännas rätt ofint att inte kunna bjuda eftersom det är fler som dricker kaffe än som inte gör det i vår umgängeskrets.

• Gyllan

Jo då. Vi har både kaffe och bryggare här hemma trots att varken jag eller maken dricker kaffe. Det används nog minst en gång i veckan i alla fall, mestadels när mina föräldrar kommer över :)

• Nalle Puh73

Kanske borde köpa hem så man kan göra kaffe. Känns bara så knäppt när det kan gå veckor mellan det det är någon som vill ha kaffe. Vilket pulverkaffe är gott? Kanske ska börja med det innan man lägger ut massa pengar på bryggare m.m?

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Scaniamamma
    Nalle Puh73 skrev 2010-02-20 14:26:02 följande:
    Kanske borde köpa hem så man kan göra kaffe. Känns bara så knäppt när det kan gå veckor mellan det det är någon som vill ha kaffe. Vilket pulverkaffe är gott? Kanske ska börja med det innan man lägger ut massa pengar på bryggare m.m?
    Gevalias pulverkaffe har jag hört är gott.
  • Bakeapple

Vi har pulver kaffe och de gånger vi har större bjudningar, typ släktkalas, köper vi hem ett paket kaffe och lånar kaffebryggaren på jobbet.

• Trollet Ludenben

nä det brukar jag inte bry mig om... ego jag vet men orka. Nu dricker mannen kaffe så gästerna behöver inte vara utan men när jag bodde själv fick de hålla till godo med te

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Majsan70

Jag dricker inte kaffe men minman gör. Jag brygger dock inte kaffe till gästerna om maken skulle vara borta. Då får de dricka te eller saft eller nåt annat.

• Trollet Ludenben
    Majsan70 skrev 2010-02-20 16:48:40 följande:
    Jag dricker inte kaffe men minman gör. Jag brygger dock inte kaffe till gästerna om maken skulle vara borta. Då får de dricka te eller saft eller nåt annat.
    samma här... antingen får de göra kaffe själva eller så får de te eller saft.
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • SCSI

Tips på pulverkaffe som de flesta kaffedrickare med överraskning erkänner är inte bara drickbart utan gott: Nescafés Red Cup. Brukar finnas billigt på Ö&B, dessutom.

Svar på tråden Ni som inte dricker kaffe, har ni det ändå hemma?