Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Recept på tårtbotten i långpanna

Jag vet... det finns minst 1000 recept på internet. Men jag vill ha något som någon har gjort, och tycker är gott!

Jag vill ha den saftig och god. Tänker inte ens försöka mig på att dela den så tala gärna om hur höga de brukar bli.

Det är mer än 1 månad kvar till sonen fyller år, men jag vill vara ute i god tid!

ELIAS 090326
  • Svar på tråden Recept på tårtbotten i långpanna
  • Tessou

Har inte ätit rulltårta på länge.. smakar det typ som köpe tårtbotten?

ELIAS 090326
  • Tessou

Tänkte göra tårtan stor som en långpanna.. återstår att se hur många bottnar jag måste göra. Har ca 1 månad kvar å fundera.. samma sak vad gäller fyllningen.

ELIAS 090326
  • Tessou

Många verkar göra rulltårtebotten.. är det ingen som provat med typ sockerkaksbotten?
    När brukar ni fixa ihop tårtan - precis innan man ska äta, kvällen innan...?

Tidvis;
    Har en förpackning citronfromage hemma faktiskt, har aldrig använt det.. den har stått där i några år nu men går ut i Maj detta år - så jag hinner använda den.. Gör man som det står på förpackningen och efter den kylts i några timmar så har man på den på botten?

ELIAS 090326
  • Tessou

Har aldrig testat att gör fluff.. men tror jag har alla fyllningar bestämda, så fluffen får vänta till en annan födelsedag - tror jag...

4mirakel;
    Varför har du potatismjöl i? Dum fråga kanske... Och det går väl lika bra med bakplåtspapper än att bröa å smörja?

ELIAS 090326
  • Tessou

4mirakel;
    Okej.. det är väääldigt sällan jag använder potatismjöl, det va därför jag undrade..

Är det någon som brukar ha råsocker eller farinsocker istället för vanligt socker? Jag vet inte vad det är för skillnad - förutom att brunt socker är nyttigare. Tänkte om det blir stor skillnad på smaken...

ELIAS 090326
Svar på tråden Recept på tårtbotten i långpanna