Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Jo, jag är en manshatare.

SkåneP skrev 2010-02-28 20:06:25 följande:Ok.

Antar det var där din 98% kom ifrån.

15500 sexualbrott.

Om vi antar att de alla begås av olika gärningsmän är det alltså 15500 sexualbrottslingar.98% män, dvs 15190 st män.

Totalt antal svenska män = 4649014.

Dvs andel manliga sexualbrottlingar = 15190 / 4649014 = 0.3%.

"Ni som blir så provocerade av att kvinnor känner rädsla/hat för män! "

Du menar de 99.7% som inte begått något brott och som tycker det är dumt att dra generaliserande resonemang utifrån vad en liten klick gör?
    Okej! Tack för din mattelektion! Nu kan alla kvinnor känna sig trygga när de går hem själva på en ödslig väg.. Fan vilken otur jag och de flesta kvinnor i min bekantskapskrets måste ha haft, den lilla klicken! 
    Synd bara att du råkade glömma att bara 10-20% av alla sexuella övergrepp polisanmäls...
    Jag ger dig IG i matte!
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 10:03:08 följande:Håller med. Det jag reagerade på var alltså snacket om att att 98% av sexualbrottslingarna är män och därför är det rimligt att hata/frukta män.
     98% låter ju jättemycket, 98% av 0.3% gör det inte.
    Men du fick ju bakläxa och då blev ju siffran 3%.. 
    Redan glömt? 
    Det där behovet av att förminska fakta, vad beror det på? Skuldkänslor?
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 11:35:56 följande:Bakläxa och bakläxa ... jag visade god ton och accepterade utan större omsvep dina siffror som är plockade ur luften.

Plockade ur luften??? Mina siffror??? Det var ju du som hittade en sida på nätet och började ditt försök till mattelektion.. 
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 11:29:21 följande:
    98% låter ju jättemycket, 98% av 3% gör det inte.
    Nöjd?
    Så du tycker inte det är ngn skillnad på 0,3% och 3%? Okej..
  • Miss Skywalker
    DrKejs skrev 2010-03-01 12:01:53 följande:
    Ta reda på hur det ser ut med överfallsvåldtäkter istället för att hitta på siffror.
    Under 2004 anmäldes ungefär 270 överfallsvåldtäkter i Sverige. Mörkertalet för överfallsvåldtäkter är lågt enligt BRÅ. En våldtäktsman begår oftast flera våldtäkter, till exempel Hagamannen i Umeå.
    Så när jag precis som du hittar siffror på BRÅ så hittar jag bara på??!
    Smidig kille...
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 14:39:00 följande:
    10-20%....var det du eller jag som kom med dem?

Nu får du hänga med lite! De siffrorna hittade jag i länken du la upp som du hittade siffrorna för din första mattelektion! Blev lite förvånad att du missade dom. Fast det kanske var meningen.. 
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 14:39:00 följande:
    Du som delar ut mattebetyg så fint borde insett att det var 10% värdet som låg till grund för att det blev 3%. 
    Eller snarare 1.5% till 3% om vi ska vara petiga med att du angav ett spann på 10-20%.
    Bakläxa var ordet.
    Och exakt vad fick dig att tro att jag inte insett det??? 
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 14:46:44 följande:inte om siffrorna är tagna ur luften, nej.
    Ärligt! Varför spela dum? Märkligt att precis samma siffror jag "tog ur luften" hittade du på nätet..
  • Miss Skywalker
    SkåneP skrev 2010-03-01 14:56:49 följande:Du som är så noga med matten, varför accepterade min premiss i beräkningen, att varenda brott begås av olika personer? I verkligheten gör ju samma person flera brott, vilket ju "drar ner" statistiken för antalet män som begår brott.

Fast om du tänker lite längre än så så kanske du inser att antalet tjejer som råkar illa ut inte blir mindre för det..
    Matte är verkligen inte din starka sida, så kan du lägga ner försöken till matteprofessor. det börjar bli tjatigt..
  • Miss Skywalker
    BigDaddy skrev 2010-03-01 15:30:01 följande:
    Efter att ha läst TS och ett par efterföljande inlägg så inser jag något. Jag inser att TS hatar mig. Hon hatar mig något intensivt och övermannande. Hon har aldrig träffat mig. Aldrig utbytt ett ord med mig. Aldrig sett mina ögon. Hört min stämma. Sett mig när jag är osäker. Tittat på mig när jag gjort bort mig. Eller när jag har varit stolt över något jag gjort. När jag leker med min dotter. När jag sitter i min favoritträdgård och håller en kärleksfull hand. När jag tittar upp på himlen och undrar över livet. När jag ser ner på marken och undrar vad som kommer härnäst. Inget av detta besitter hon i sin vetskap. Ändå hatar hon mig. Intensivt.  Jag förundras.  
    Ett tips: läs ts igen..
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.