Inlägg från: TigerLily |Visa alla inlägg
  • TigerLily

Jo, jag är en manshatare.

DrKejs skrev 2010-02-25 21:59:53 följande:
    Jävla korkad inställning du har, varför ska mannen som går framför dig hålla upp dörren till den som kommer efter dig, det är väl du som ska göra det av artighet mot nästkommande. Det är människor som du som gör att lusten att vara artig och ta hänsyn till andra far ut genom dörren. Inte fan tänker jag hålla upp dörren till något radikalfeministiskt pucko som anser att jag diskriminerar henne, därför kan jag lika gärna skita i att hålla upp dörren för någon kvinna; kommer att fortsätta med att hålla upp dörren för de män som kommer efter dock, eftersom jag slipper bli spottad på av dem.  Att du inte fattar att du underblåser något slags könskrig i samhället är otroligt. Varför vill du ha könskrig?
    Huvudet på spiken.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-01 23:44:24 följande:
    jag tror att känslan av rejektion och övergivenhet är den bidragande faktorn. Flickor och pojkar hanterar trauman och negativa känslor olika. Män blir utåtagerande (tex anväder våld osv) medans kvinnor blir inåtagerande. (ätstörningar, skär sig)
    ja och det har ju med hormoner /testoreson att göra, att vi kvinnor och män är olika rent genetiskt. Det har jag ju försökt säga hela tiden.
  • TigerLily
    Rochefort 10 skrev 2010-03-02 10:55:55 följande:
     Du skriver att män och kvinnor bearbetar trauman på olika sätt, männen blir aggressiva och kvinnor inåtvända och själdestruktiva, jag utgår från att du gör en grov generalisering här, och det är ok. Jag är övertygad om att den olikheten har sin grund i att vi faktiskt sitter på en del biologiska och hormonella skillnader, vilket inte på något sätt berättigar olika maktbeteenden som vädtäkt och misshandel. Men så till frågan, männen agerar utåt och blir aggressiva för att de inte "får" gråta. En kvinnas gråt är däremot helt acceptabel vilket borde vara till stor hjälp i bearbetningen av traumat, men hon väljer ändå att vända sig inåt alltför många gånger och bli självdestruktiv. Varför är det då så begärligt att ändra på mäns sätt att bearbeta trauman?
    väntar med spänning på ditt svar Dahmer.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 11:01:35 följande:
    jag bläddrade tillbaka och kopierade allt jag skrev tidigare för jag orkade inte skriva om allt. Och givetvis generaliserar jag. men varför skulle det vara nån annans åsikter? Va fånigt! *s*Även om kvinnor får bättre hjälp att bearbeta så utesluts ju inte samhällets skuldbelägning. En del av vår kvinnliga och manliga könsroll är ju att kvinnor anses vara ansvariga för männens sexualitet och handlingar. En kvinna som våldtas eller misshandlas får skylla sig själv. Mannen kan inte kontrollera sig och det är vår uppgift att se till att han inte slår eller våldför sig på oss. Jag tro detta är den bidragande orsaken till att vi väljer att skada (straffa) oss själva. 
    VEM säger att en kvinna som misshandlas eller våldtas får skylla sig själv? VAD har du fått det ifrån? Jag förstår inte varifrån du har fått den snedvridna infon ifrån? För det stämmer ju inte alls. Det är ju snarare ett FÅTAL människor som tycker så.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 11:56:13 följande:
    är du kvinna? har du blivit utsatt för våldtäkt?
    jag är, men jag tänker iallafall inte som du. Hur kan det komma sig då tro?
    Jag har då inte blivit illa bemött av samhället av den anledningen att jag är kvinna och förövaren man, snarare tvärt om isåfall. Jag har dessutom varit utsatt för mer än så, riktigt vidriga saker av MÄN, men jag har fortfarande inte blivit dåligt bemött utav samhället och omgivningen för att jag råkar vara just KVINNA.
  • TigerLily

men då faller ju din åsikt dahmer, att kvinnor blir belagda med skuld.. för JAG blev ju inte det? Eller menar du att du dömer alla andra utifrån hur just DU blivit behandlad? Jga gissar ju att vi är lika mycket kvinna båda 2, så då kan det ju inte vara du som KVINNA som blivit sämre behandlad?

• TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 13:12:27 följande:
    men snälla, tror du att DINA erfarenheter är rådande som bevis? Och nej, inte heller mina. Det är ett allmänt vedertaget faktum att våldtäktsoffer och kvinnor som blir misshandlade ofta beläggs med skuld.
    nej det har jag inte påstått heller. Men jag ser inte att det är ett allmänt vedertaget faktum att våldtäcksoffer och misshandlade beläggs med skuld?
    Förr var det kanske så.. men inte längre... för samhället är bra mycket mer förändrat än vad det var för 20 år sen.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 13:19:56 följande:
    oj oj, jag man hade kunnat hoppats det. Följer du inte överhuvudtaget dessa debatter? Har du missat att det fortfarande pågår?
    inte i den utsträckning som du vill påskina... prova att vända på steken? Det är DU som målar upp kvinnan som ett hjälplöst offer. Märker du inte det? Jag behöver inte hävda mig på det viset, jag spelar hellre på min KVINNLIGHET genom att få som jag vill. Det kallas för socialt samspel. Och det är givetvis mina egna regler jag spelar efter. Säger som Grynet, Ta Ingen Skit!
    Men jag vägrar ge upp min KVINNLIGHET ( ja de bitar JAG gillar då såklart.. )
    Jag är inte kvinna för någon annans skull, bara för min egen och för att det gynnar MINA syften, ingen annan. Tycker helt ärligt väldigt synd om dig som strider så hårt för något som aldrig kommer ändras. Som att strida för en platt jord då den faktiskt aldrig kommer bli just PLATT...
  • TigerLily
    allakantralla skrev 2010-03-02 13:35:20 följande:
    Läs på, läs om läs rätt:  Misshandlade kvinnor och våldtäktsoffer blir belagda med skuld. Det finns forskning på det, är bara att leta upp.
    hur färsk är den forskningen? Jag har ALDRIG blivit belagd med skuld, tvärt om. Med detta påstår jag inte att det är så för ALLA, men då menar ni då att jag haft TUR eller att det är ovanligt?
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.