Inlägg från: TigerLily |Visa alla inlägg
  • TigerLily

Jo, jag är en manshatare.

Jag anser att sveriges rättsystem suger i allämnhet, inte enbart då det gäller våldtäkt och misshandel. Men menar du att jag haft tur då eller som INTE blivit bemött utav skuld någonstans då? Ja förrutom att jag SJÄLV har gett mig själv skulden i början innan jag bearbetat det. Men inte fan var det nån annan som tyckte att jag hade mig själv att skylla.

Lady Dahmer skrev 2010-03-02 13:32:57 följande:
    du spelar på din kvinnlighet för att få som du vill? wow. då tycker jag synd om DIG.
    nej du behöver inte tycka synd om mig, det är bortkastad energi. Klart jag spelar på min kvinnlighet, annars vore jag ju dum. Jag ÄR ju kvinna.
  • TigerLily
    Mamsis skrev 2010-03-02 14:18:27 följande:
    Själv blev jag kladdad på av två män i torsdags. Båda har jag dejtat, båda har dumpat mig, en för att han träffade en ny den andra valde att fortsätta med sin tjejen som han inte hade gjort så slut med som han sa. Vanliga män, trevliga män.
    det där är inte vanliga trevliga män... om det är det i dina ögon..hur definierrar du motsatsen?
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 17:31:32 följande:
    jag är också kvinna men har aldrig känt nåt behov av att manipulera och spela på nån "kvinnlighet". Jag skulle allvarligt talat skämmas om jag reducerade mig själv på det sättet. Och snacka om att idiotförklara männen.
    jag manipulerar inte, vad har du fått det ifrån? Jag ANVÄNDER mig av min kvinnlighet. That´s it. Jättesvårt att diskutera med någon som läser in saker och tolkar fritt. På vilket sätt reducerar jag mig själv???? Och har jag idiotförklarat männen? :o Oj, du kan då konsten att tolka in det mesta..
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 18:41:27 följande:
    kan du inte ge exempel på hur detta går till så jag förstår dig bättre...?
    Ett exempel på hur jag använder mig av min kvinnlighet? Hmm, ok..ska försöka..

1) Jag gillar att klä upp mig ibland, för MIN skull, men det uppskattas även av männen, alltså att jag klär mig snyggt, luktar väldigt gott, rakar benen osv..för att JAG trivs så.

2) Kan tränga mig före i köer och komma undan med att "det är väl damerna först?" med glimten i ögat

3) Be om hjälp med att lyfta tunga saker t ex, när JAG vill ha hjälp. Annars klarar jag mig väldigt bra själv. Det handlar om att inte göra sig själv till ett offer. Utan att ta för sig helt enkelt. Och en karl är i allmänhet starkare än en kvinna, så klart som attans att jag gärna ber en karl om hjälp då. Plus att jag tycker att det är väldigt trevligt och charmigt med just karlar som hjälper till. Som sagt, när det passar MIG.

Nu kanske du kan svara på mina frågor?

På vilket sätt reducerar jag mig själv???? Och har jag idiotförklarat männen?
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 19:01:47 följande:
    - om du klär upp dig  och gör dig fin för att få fördelar så reducerar du dig själv till ett objekt. - om du leker svag och hjälplös för att få hjälp att bära tunga saker så reducerar du dig till ett våp. Att be om hjälp per se är inte fel. Men att - som du säger - använda sig av "kvinnlighet" för att få det... - att hävda att kvinnor ska ha en massa fördelar är också en förjäklig syn. på kvinnan och på männen. Jag ser detta beteende som manipulation, att ta hjälv att sitt utseende eller traditionella kvinnorollern för att få fördelar och för att få män att göra som man vill. Det ÄR att manipulera.
    Jag håller inte med. För jag gör mig inte fin för att få fördelar... utan de får jag på köpet, som en BONUS, är du med? Jag gör mig fin för min EGEN skull, för att JAG trivs.
    Så jag reducerar absolut inte mig själv till ett objekt.

Jag leker inte svag och hjälplös för att få hjälp. Man behöver inte vara svag eller hjälplös för att få hjälp. Men jag personligen tycker om att en fysiskt starkare människa (oftast man) hjälper mig med sådant som är svårare för mig. Ja hör och häpna, men jag NJUTER faktiskt av det, att känna att min "svaghet" inte ÄR min svaghet mer än på ett fysiskt plan. Jag tycker inte att kvinnor är hjälplösa. Däremot tycker jag att män som hjälper kvinnor (det fysiskt svagare könet) är gentlemän. Och att att det är normalt sunt förnuft.

Jag anser inte att kvinnan "ska ha" en massa fördelar, utan att vi HAR det, och att MÄNNEN likaså har SINA fördelar fast på andra plan. En balans könen emellan som jag inte tycker att man ska sudda ut. Annars vore det ingen vits med Kvinnor och Män överhuvudtaget..då skulel vi väl isåfall vara som maskarna.. 2-könade.

Titta bara i djurriket, där är det oxå skillnader mellan könen. oavsett "uppfostran", för det sitter i generna. Givetvis spelar miljö och uppfostran in, men mycket sitter i generna anser jag, dvs medfött.
  • TigerLily

Vi är visst djur, däggdjur. Kvinnor är pumor.. män är svin. SKämt så sido.
    Jag talar inte om att lyfta en väska, jag talar om att lyfta TUNGA otympliga saker, som t ex en garderob från Ikea. Män är ju generellt starkare.
    Man är inte ett svagare kön bara för att man har vett att be om hjälp. Och sen är smaken som baken, jag GILLAR t ex att bli uppvaktad och behandlad som en liten prinsessa av en karl. Det har jag inget alls emot, och det utesluter inte att han ska respektera mig för den jag är. Och det gör mig heller inte ett dugg svagare på nått vis.

• TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 20:04:26 följande:
    KAN man inte lyfta nåt så är det ju helt i sin ordning att be om hjälp. men visst, du gillar att bli särbehandlad, det har jag förstått - och visst fan kan jag erkänna att (lat och bekväm som jag är) att jag lätt faller i den fällan också ibland. Men jag tycker inte det är rätt eller nåt att sträva efter. Jag tror på jämlikhet och på att behandla människor som jämlikar. Oavsett kön, ras, religion, sexualitet osv. Jag tror inte det är rätt att ha olika krav på människor beroende på dessa faktorer.
    nja.. särbehandlad skulle jag inte kalla det kanske.. Men klart jag njuter av att bli extremt väl behandlad då jag faktiskt blivit riktigt riktigt dåligt behandlad. Jag tycker inte att det är mer än rätt, och att jag faktiskt förtjänar det. Det jag varit med om önskar jag inte ens min värsta fiende.
  • TigerLily
    Triskele skrev 2010-03-02 22:16:46 följande:
    Och detta ovan är inte att manipulera?
    nej det anser jag faktiskt inte. Det är en tolkningsfråga.
  • TigerLily
    BertilB skrev 2010-03-03 20:48:45 följande:
    Män och kvinnor är olika, inte bara för att vi fostras olika, men för att våra genetiska förutsättningar är olika. Den här debatten kommer alltid att finnas. Det finns givetvis enormt mycket att säga om allt detta, men jag överlåter den debatten till Er kvinnor som vet hur det är att vara man! ;)
    klockrent!
  • TigerLily
    Add3 skrev 2010-03-05 00:40:49 följande:
    Eller så tycker de helt enkelt att du har fel...
    jo precis min tanke!
  • TigerLily

om nån borde hata män så borde jag göra det..men jag gör det inte.
    För jag VET bättre. Män å kvinnor har inte samma genetiska förutsättningar, därav skillnaden vi har mellan könen. Monster finns i oss alla, oavsätt kön, däremot är män vanligtvis mner våldsamma fysiskt...och kvinnor mer manipulativa.. för vi använder de egenskaper vi har helt enkelt.

• TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 07:55:07 följande:
    kanske du kan förklara då.Om jag blir våldtagen och berättar det för min bekantskapskrets och de inte tror mig.... är det JAG som har fel då?
    Nej, vart har jag påstått det? Varför får du det till att jag skulle tycka att det är DU som har fel?

Män har testoreson, (alltså nått som är medfött, biologist/genetiskt) vilket gör att de har ett annat behov av att använda sin fysiska styrka än vad vi kvinnor har, sen har jag aldrig påstått att det är rätt att den styrkan ska användas MOT kvinnor. Ja inte mot nån överhuvudtaget, men främst inte mot kvinnor, då vi inte har samma förutsättningar (generellt sett) att försvara oss.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 08:44:45 följande:
    testosteron gör inte män våldsamma.
    Du svarar inte på mina frågor, lite svårt att diskutera då. Jag svarar på dina.
    Testoreson ger bl a Ökad muskelmassa och muskelstyrka.

ALltså borde det rimligtvis göra så att männen har ett större behov av att använda den, annars skulel den inte fylla ett syfte.

Du har hakat upp dig på att jag använde ordet våldsamma, ATT TESTORESON GÖR MÄN VÅLDSAMMA. Du läser in mycket eller tar saker ur sitt sammanhang, men då nån annan gör samma sak är det inte ok?

Men MÄN är i allmänhet MER våldsamma än KVINNOR. Nu säger jag inte att testoreson gör män våldsamma, men män har ett mkt större FYSKISKT behov att få utlopp för sin fysiska styrka. Och DET tror jag att testoresonen har att göra med.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 09:23:15 följande:
    så ju mer muskler man har dessto större behov har man av att avreagera sig fysiskt? Har du några belägg överhuvudtaget för den teorin eller är det rent hittepå? Det låter som rent dravvel i mina öron. Kvinnor som kommer i klimakteriet får ökad testosteronmängd, blir de mer "fysiska" då?
    Jag ger upp denna diskussion,. för du svarar fortfarande inte på MINA frågor utan bombarderar mig med desto fler. Inte fairplay direkt.

Tycker det är sorgligt att du bär på så mkt ilska och hat. Jag förstår din poäng i TS, men tycker inte att du har rätt, jag tror fortfarande att de biologiska/genetiska skillnaderna mellan könen spelar in. DET utesluter inte i sig att miljö och uppfostran påverkar det MED. Men jag köper inte konceptet att vi skulle vara helt opåverkade genetiskt/biologiskt, att vi inte alls påverkas av att vi faktiskt är 2 olika kön, MAN / KVINNA, testoresonhalter, kromosmer osv.. Våra kroppar är skapta på olika sätt, vi har därigenom olika förutsättningar.
    De som byter kön...? Hur förklarar du det? Att de KÄNNER att de är födda i FEL kropp? Hur går det ihop i ditt resonemang att det enbart är miljö och fostran som formar oss? Men gissar att denna fråga blir ännu en i raden av obesvarade frågor jag ställt..
  • TigerLily

Men Dahmer... läser du bara det du VILL läsa? Och svarar på de frågor som passar dig? SKulle vara intressant vad du har att säga om forskingen som visas på länken/länkarna ovan...

• TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 10:20:53 följande:
    jag har svarat på alla frågor som ställts till mig.
    nej det har du INTE gjort.
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 08:44:45 följande:
    testosteron gör inte män våldsamma.
    TigerLily skrev 2010-03-05 08:29:10 följande:
    Nej, vart har jag påstått det? Varför får du det till att jag skulle tycka att det är DU som har fel?Män har testoreson, (alltså nått som är medfött, biologist/genetiskt) vilket gör att de har ett annat behov av att använda sin fysiska styrka än vad vi kvinnor har, sen har jag aldrig påstått att det är rätt att den styrkan ska användas MOT kvinnor. Ja inte mot nån överhuvudtaget, men främst inte mot kvinnor, då vi inte har samma förutsättningar (generellt sett) att försvara oss.
    Lady Dahmer skrev 2010-03-05 07:55:07 följande:
    kanske du kan förklara då.Om jag blir våldtagen och berättar det för min bekantskapskrets och de inte tror mig.... är det JAG som har fel då?
    blev i fel ordning då jag citerade.. men där ser du ditt sätt att undvika att svara på frågor eller läsa in saker. orkar inte bläddra längre tillbaka i tråden, men finns många fler exempel där du läser in/tolkar in eller tar saker ur sitt sammanhang.

VARFÖR skulle jag tro/tycka att det är DU som har fel ang våldtäkt? På dig låter det som om jag försvarar våldtäkt... vilket jag definitivt inte har gjort nånstans. Som sagt, du läser in alldeles för mkt. Trist och lite skrämmande.  Du är inte särskilt öppensinnad, lite tragiskt med tanke på att du arbetar med barn.
  • TigerLily
    Triskele skrev 2010-03-05 10:44:30 följande:
    Du kanske ska blanda in hennes föräldraskap och att hon har en make också. Alla älskar att höra hur andra uppfattar deras liv och livsval som tragiska. Det ger en bra grund för fortsatt kommunikation att kalla sånt tragiskt.
    varför skulle jag göra det? :o
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.