Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!
Om jag finge en flicka skulle jag tänka likadant. Inget sockersött, inget rosa, inget hello kitty. Men jag har en pojke och försöker inte kompensera åt andra hållet där. Funderade på varför jag ser det olika, delvis har jag som så många andra lättare för en flicka i batman-tröja än en pojke i hello kitty. En flicka som leker med bilar får sällan sådana kommentarer som en pojke som kör dockvagn. Jag har fått en del fniss bara för att min pojke har suttit och lekt med den ROSA leksaken. Han vet inte vad färger är ens en gång.
Men kom fram till att den största orsaken klädmässigt sett är att jag tycker "flickmodet" är horribelt fult. Därför får varken en dotter eller en son bära det i någon större utsträckning så länge de inte har egna åsikter. Min smak går mer unisex och jag tycker om gult, rött, brunt, orange, grönt... För mig är det märkligt att gå och köpa en helrosa overall, en rosa vagn eller babyskydd bara för att det är en tjej och det ska synas. Gud förbjude att någon tog fel och trodde den lilla var en kille.