Inlägg från: MariaKsk88 |Visa alla inlägg
  • MariaKsk88

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Jag skulle inte låta min dotter ha en Spindelmannen-tröja.. sorry :P Av samma anledning som att jag inte köper kläder från herravdelningen. Skulle inte heller låta min son ha en klänning. Men om min dotter ville leka med bilar och sonen ville leka med dockor får de väl välja själva. Tycker jämnställdheten har gått för långt, nu är det nästan så att man uppmuntrar flickor att leka med pojksaker och tvärtom "bara för att", istället för att helt låta de välja själva..

• MariaKsk88
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 00:17:47 följande:
    inga barn väljer själva.
    Njae, men om man t ex lägger fram en bil och en docka får de större chans att välja själva än om man lägger dockan längre fram åt pojken eller bilen längre fram åt flickan.. :P get it? Jag ser bara en tendens åt att man försöker överkompensera FÖR mycket.
  • MariaKsk88
    AnnaT skrev 2010-02-20 00:18:37 följande:
    Håller med totalt
    Latinomamma? :P No me sorprende jajaja.. Skönt iaf, trodde alla skulle hoppa på mig där :P
  • MariaKsk88
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 11:30:51 följande:
    det är för att du redan är präglad av det rådande idealet. Hade du levt i en kultur där det . själv så tänder jag på min man oavsett vad han har på sig.
    Haha det har jag svårt att tro på :P Det skulle jag INTE göra!!

Jag följer den här tråden och sitter och skrattar förresten.. :) Roligare än TV! Förstår inte varför folk alltid måste snacka skit om vad andra gör?
  • MariaKsk88

Jag tror iaf inte att min son kommer tro att jag inte är för samma rättigheter för män och kvinnor bara för att jag klär honom i "pojkkläder". Det är skitlöjligt!

Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!