Inlägg från: Mamasita |Visa alla inlägg
  • Mamasita

Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!

Ha ha ha!! som om det skulle spela nån roll - om man har en kraftfull tjej som älskar rosa men som styr å ställer "killaktigt" så är det lika mycket som en kille i rosa.. En mespropp till tjej med bruna kläder är lika mesig som en kille i bruna kläder.. Man blir det man blir!

Jag är strängeligen uppfostrad EXAKT enligt Lady Dahmer's stackars Ninja.. Jag hoppas, hoppas, hoppas att Ninja kommer att tvinga sin stränga mamma att köpa rosa tyllkjol och glittrande Hello Kitty och ställa till med ett jäkla helvete för att få det.. Annars, kan jag säga, har Lady Dearest fullkomligt misslyckats med sitt sociala experiment hon utsätter sin dotter för. Vågar hon inte säga emot och vågar hon inte gilla det som mamma inte gillar så är hon underkuvad och DET vore psykisk misshandel..

Länge leve barns egna viljor!!
    Länge leve barns egna färgkombinationer!!
    Länge leve ALLA färger och former och attiraljer!!

Vi kan vara lyckligt lottade att vi bor i Sverige där vi har möjligheten att låta våra barn klä sig som de vill.. Tänk på det.

• Mamasita

He he.. hon är liten än men snart kommer du nog att få höra.. Hoppas jag!!
    och du.. jag fattar nog mer än vad du tror och egentligen borde jag inte svara för du vill bara ha uppmärksamheten... Men grattis! du har ju köpt lite rosa till henne i alla fall..

• Mamasita
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 00:16:42 följande:
    jag kommer alltid bejaka mitt barn oavsett. men jag kommer aldrig låta mitt barn bestämma allt, oavsett. jag kommer alltid göra det jag tror är bäst för mitt barn och jag tror inte det är bra för mitt barn att bli bemött som en vänt litet sött våp. eller som jag fått kommenterat "nu ser hon ut som en RIKTIG flicka" då hon haft nåt rosa. Nej tack.
    ha ha ha!! din dotter kommer aldrig att bli bemött som ett våp oavsett om hon har rosa, tyllkjol, nätstrumpor, balettskor, glittrande hello kitty och what not.. det är vad du ger henne för värderingar av sig själv som person som kommer att avgöra, trust me..
    än så länge är hon liten, så du kan inte veta att hon kommer att VILJA VÄLJA SJÄLV men, i all välmening, jag är säker på att om man har en sån tuff morsa som du, då blir man inget våp..
Svar på tråden Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!