Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!
Varför inte låta barn vara barn och låta dom bestämma själv i den mån det går? Pekar min dotter på prinsesskläder ska hon väl självklart få det! Pekar min son på en rosa skjorta, skulle han självklart få den. Pekar min dotter på en batman-tröja, är det samma sak där? Jag förstår inte, just detta med kläder, är det så svårt?
själv köper jag kläder jag tycker är FINA! till min dotter, sen skiter jag fullständigt om det är blått, rosa, grönt, lila, svart, vitt eller fan och hans mosters färger.
Vår klädlåda till dottern (som inte kan välja själv då hon bara är 2,5 månad) varierar i alla färger och nyanser, och anledningen att hon har rosa kläder (bland annat) är för att jag tycker rosa är FINT! köpte även en rosa tröja till min systerson och tycker att rosa skjortor på män är fint om dom passar i det.
Förstår inte vad all denna hyseri kommer ifrån, själv tyckte jag inte att rosa var fint när jag var liten, tyckte inte heller om klänningar, inte fan var det någon som tvingade mig åt något håll. Man tror nog barn blir mer påverkade än vad de verkligen blir.