Låt flickor få vara flickor, och pojkar få vara pojkar!
Lady Dahmer skrev 2010-02-19 16:22:37 följande:
och när jag köper kläder till min son så vill jag ha typiska "pojk" kläder (om man nu får säga så) hade jag haft en dotter hade jag gärna köpt en och annan klänning till henne. När jag köper kläder till Ninja så är det med omsorg och eftertanke. Allt sockersött går bort. Allt som är för könsstereotypiskt avstår jag ifrån. Inga klänningar, ingen spets, inget rysh-pysh. Inget som signalerar "Jag är en söt flicka,, behandla mig därefter".
Hade jag däremot fått en son så hade jag gjort tvärtom. Jag hade antagligen frossat i gull-gull, rosa och Hello Kityy och jag hade avstått från de mer dova färgerna (t.ex vissa av fem myror-kläderna som Ninja har) )
Hade jag däremot fått en son så hade jag gjort tvärtom. Jag hade antagligen frossat i gull-gull, rosa och Hello Kityy och jag hade avstått från de mer dova färgerna (t.ex vissa av fem myror-kläderna som Ninja har) )
alla lägger inte så mycket värderingar i vilka kläder de väljer, utan köper sånt som de tycker är snyggt och passar bra för deras barn.
jag är ledsen att jag inte är mer avig än så utan gärna håller mig till flick- respektive pojkavdelningar. sen om du väljer att göra tvärtemot så är det upp till dig
bara för att man vill ge flickkläder till en dotter och pojkkläder till en son så behöver man inte vara för löneskillnader eller tycka att kvinnan platsar vid spisen.
det handlar om kläder och leksaker. inget annat. och nu talar jag för mig själv